رویداد

سفیر ارمنستان: پایداری روابط ملت‌ها با فرهنگ قوام می‌یابد

به گزارش کامینگ سون موزیک: سفیر ارمنستان در ایران، گفت: روابط خوب اقتصادی و سیاسی ایران و ارمنستان بدون وجود روابط فرهنگی و هنری نمی‌توانست اینگونه پایدار بماند.

آرتاشس تومانیان، در آیین افتتاح سومین نمایشگاه نگارخانه مهرسان که به آثار هنرمندان ایرانی ارمنی اختصاص دارد، اظهار داشت: قبل از نمایشگاه فرصتی بود که از این فضای هنری بازدید داشته باشم. خیلی خوب است که حسین رفیعیان علاوه بر زمینه بازرگانی در زمینه هنری هم فعالیت دارد.

وی افزود: برداشت من از این فعالیت مهندس رفیعیان این بود که ثروت مادی و کسب کار وجود ارزشمندی است که اگر برپایه هنر و فعالیت معنوی نباشد ارزش ندارد.

وی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه بیانگر رابطه عمیق دو ملت ایران و ارمنی است، گفت: روابط خوب اقتصادی و سیاسی این دو ملت بدون وجود روابط فرهنگی و هنری نمی‌توانست اینگونه پایدار بماند.

در ادامه این مراسم، لوریس چکناواریان گفت: همیشه از به کار بردن کلمه اقلیت ناراحت بودم. چون ارامنه خود صاحب این کشور هستند. در گذشته پادشاهان ارامنه همراه با کوروش کبیر و ۲۸ پادشاه دیگر ایران را تشکیل داده بودند.

وی افزود: از زمان ساسانیان و اشکانیان به خاطر مذهب از هم جدا شدیم اما هیچ وقت خود را جدا از هم نمی‌دانیم و همه ما برادر و خواهر تنی هستیم.

چکناواریان گفت: ایران و ارامنه با هم دوست هستند و در زمینه‌های مختلف مثل ساخت تالار وحدت، وزارت امور خارجه، خیابان‌ها، کاخ ها از جمله کاخ نیاوران و … با هم همکاری داشتند.

این آهنگساز و رهبر ارکستر، خاطرنشان کرد: ایران کشور همه ما است. ۲ هزار و ۵۰۰ سال با هم زندگی کردیم و ۲ هزار و ۵۰۰ سال دیگر هم همراه و دوست هم خواهیم ماند.

حسین رفیعیان، مدیرعامل پردیس فرهنگی هنری مهرسان نیز در این مراسم، گفت: مفتخریم سومین نمایشگاه نگارخانه مهرسان به هنرمندان ایرانی ارمنی اختصاص دارد. این نمایشگاه تاکیدی بر اشتراکات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان است.

سیبوه سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه نیز در جریان افتتاح این نمایشگاه گفت: در وهله اول تقدیر و شادباش خود را بابت پیروزی ۲۲ بهمن و همچنین برگزاری این نمایشگاه فوق العاده ویژه اعلام کنم. همچنین از مجموعه فرهنگی هنری مهرسان تشکر می کنم که در برگزاری این نمایشگاه تلاش داشتند.

اسقف اعظم ارامنه با بیان اینکه هنر یک واقعیت انسانی و فرای مرزهای ملیتی جمعیتی است، افزود: زبان هنر زبان انسان است. برای همین هر مخاطبی با دیدن یک اثر هنری می تواند با آن ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: اینکه برگزاری این نمایشگاه گواه این است که ملت کهن ایران و ارمنی به عنوان دو ملت هم دل و دوست سال هاست که با هم روابط دوستانه داستند. از دیرباز ارمنی‌ها ایران را به عنوان وطن خود می‌دانستند و این احساس را نه تنها ارامنه ایرانی بلکه همه ارمنه در اقصی نقاط جهان دارند.

وی خاطر نشان کرد: گفت وگو فقط دور میز یا یک فضای بسته نیست برگزاری این نمایشگاه خود گواه یک گفت وگو از طریق هنر است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8254

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا