تئاتر

«بخش زنان» به بازار نشر رسید

کامینگ سون موزیک : نمایشنامه‌ی «بخش زنان دات آر» به نویسندگی بهارک صالح نیا منتشر شد. نمایشنامه‌ی «بخش زنان دات آی آر» به قلم بهارک صالح نیا با ترجمه علیرضا حسینی و ویراستاری اوزگور بکتاش کلیچ توسط انتشارات oasis منتشر شد.

این نمایشنامه که در چهار اپیزود به دو زبان فارسی و ترکی منتشر شده و به روایت ۴ زن ایرانی که مورد خشونت و آزار قرار گرفته‌اند می‌پردازد.
این اثر نمایشی پیش‌تر در شهر استانبول در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به روی صحنه رفت و جایزه‌ی ترجمه‌ی متن نمایشی را از دهمین مجله‌ی بین‌المللی “تئاتر نو” و جایزه‌ی هییت داوران جشن تئاتر روستون آکمن را از آن خود کرده است.

یادداشت نویسنده: «در سر من زنان زیادی زندگی می‌کنند… زنان شاد، زنان غمگین، زنان رنگی، زنان خاکستری، زنان تنها، زنان خسته، زنان در رنج و زنان امیدوار؛ زنانی که مرزها آنان را در بند گرفته و زنانی که مرزهایشان را در هم می‌درند… زنانی که صدایشان در گلو خفه شده‌ و زنانی که سکوتشان را فریاد می‌زنند… زنانی زخمی ولی پر امید، زنانی که در پرستوی مرگ آهنگِ زندگی می‌سرایند، زنانی که مادر بودن را زندگی می‌کنند و مادرانی که زن بودنشان را به یغما برده‌اند… زنان سخت که زندگی را با تمام قساوت‌هایش آسان می‌گیرند و به آن جان می‌دهند… زنانی که درد را به جان می‌خرند و عشق می‌زایند. در ذهن من زنان زیادی زندگی می‌کنند که هر روز زن بودنشان را فریاد می ‌زنند… . در «بخش زنان دات آی آر» از میان همهمه‌های زنانِ ساکن در سرم، صدای رنجِ چهار زن از سرزمینم شدم، باشد‌ که برابری، آزادی، عشق و امنیت، سهم تمامی زنانِ جهان از جمله زنان شگفت‌انگیز ایرانِ عزیزم و خا‌ورمیانه‌ی غم‌زده باشد.»

هم‌اکنون فروش این نمایشنامه در ترکیه آغاز شده و پخش سراسری این کتاب به زودی به اروپا و آمریکا نیز آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=72890

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا