موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

مختاباد با کدام اثر برنده مدال طلای جهانی موسیقی شد؟

به گزارش کامینگ سون موزیک:  عبدالحسین مختاباد درباره آهنگ «تمنای وصال» گفت: زمانی که این قطعه را آهنگسازی کردم، ۱۹ سالم بود و آن را در سال ۱۳۷۰ ضبط کردیم. واقعا جا دارد از بزرگانی یاد کنم که در این اثر ما را یاری کردند. استاد مرحوم حسین فرهادپور که آن را تنظیم کردند، استاد جلیل شهناز که در آواز نقش به‌سزایی داشتند و استاد شهریار فریوسفی که یادش گرامی باد.

 برنامه شب فیروزه‌ای شب گذشته (چهارشنبه ۱۶ شهریور) روی آنتن شبکه ۵ سیما رفت. مهمان این قسمت از برنامه امین امانی کارگردان سریال «راز ناتمام»، نگین معتضدی بازیگر این سریال و عبدالحسین مختاباد خواننده بودند.

عبدالحسین مختاباد از دریافت مدال طلای جهانی موسیقی خبر داد و گفت: جایزه جهانی موسیقی در آمریکا همه ساله آثار موسیقی‌دان‌ها را بررسی می‌کند. من هم دو اثر فرستاده بودم و برای قطعه «از شرم در حجاب» مدال طلای جهانی موسیقی را دریافت کردم. خوشحالم که جزء ۸ نفری‌ام که مدال طلا گرفته است. شعر این قطعه حافظ است و آهنگساز آن خودم هستم.

مختاباد با کدام اثر برنده مدال طلای جهانی موسیقی شد؟

 

امین امانی کارگردان سریال «راز ناتمام» در بخش دیگری از این برنامه درباره سریال «راز ناتمام» گفت: این دومین کاری بود که همراه با خانم معتضدی انجام دادم. در ابتدا یک تله فیلم به اسم «ول وله» برای شبکه مازندران داشتیم. ول وله یعنی بازیگوش و من در آنجا کارگردان و تهیه‌کننده بودم؛ همانجا باهم آشنا شدیم و این تله فیلم باعث شد که ما با هم ازدواج کنیم.

امانی با اشاره به سختی‌های سریال «راز ناتمام» گفت: این فیلم با دیگر آثار تاریخی یک فرق مهم داشت و آن هم این بود که در آن شخصیت‌هایی را داریم که از بزرگان این مرز و بوم هستند؛ همین موضوع کار ما را سخت کرده بود. پلانی داشتیم که در آن شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر، مرحوم هاشمی رفسنجانی و حضرت آقا کنار هم قدم می‌زدند. از نظر قد، وزن، فیزیک، گریم و … باید همه چیز رعایت می‌شد. ۲-۳ ماه طول کشید که توانستم بازیگران هر نقش را پیدا کنم؛ چرا که همه چیز باید متناسب می‌بود و البته باید آن افراد بازیگر می‌بودند.

وی اضافه کرد: برای نقش شهید بهشتی، صداسازی صورت گرفت. هم‌چنین این کار را برای آقای راستاد تکرار کردیم. فقط نیامده بودم که سریالی بسازم و بروم؛ بلکه می‌خواستم فیلمم باورپذیر برای مخاطب باشد و در عین حال، ادای دینی به شهید باهنر کرده باشم. من همشهری ایشان هستم.

مختاباد با کدام اثر برنده مدال طلای جهانی موسیقی شد؟

نگین معتضدی بازیگر سریال «راز ناتمام» گفت: ۲-۳ ماه طول کشید که توانستم بازیگران هر نقش در سریال «راز ناتمام» را پیدا کنم؛ چرا که همه مشخصات فیزیکی باید متناسب می‌بود و البته باید آن افراد بازیگر می‌بودند.

این بازیگر درباره همکاری با همسرش امین امانی در سریال «راز ناتمام» گفت: همیشه اختلاف نظر بین بازیگر و کارگردان وجود دارد، اما فکر می‌کنم به دلیل همسر بودن، خیلی راحت‌تر می‌توانستیم ارتباط برقرار کنیم و درباره کار صحبت کنیم. البته آقای امانی با همه سخت‌گیر است و با من سخت‌گیرتر بود. او توقع دارد که وقتی چیزی را می‌گوید من خیلی زود بتوانم اجرا کنم، اما در برخی موارد امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: لازمه این که بتوانید یک نقش را دربیاورید، دوست داشتن و درک آن است. شخصیت «لیلا» برایم دوست داشتنی و قابل درک بود و توانستم در چالش‌هایی که داشت با او همراه شوم. به نظرم لیلا دارای ابعادی است که هر بعد آن می‌تواند یک بخش از فیلم نامه را پیش ببرد. او مادر است و چالش‌هایی با فرزندش دارد و در عین حال وارد بازی‌هایی می‌شود که منافقین برای او چیده‌اند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بازی در سریال «خوش و بش» گفت: این سریال ۴۰ اپیزودی بود و هر قسمت یک داستان را روایت می‌کرد. یعنی در این اپیزودها باید ۴۰ شخصیت متفاوت را بازی می‌کردیم و در کنار خانم سحر ولدبیگی بودیم.
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت جدید خود گفت: سریال «دیو و ماه پیشانی» را دارم که برای نمایش خانگی است.

امانی در پایان این برنامه درباره فعالیتی که دوست دارد انجام بدهد، گفت: در طول تولید این سریال برای هر شخصیت تحقیقات زیادی داشتیم و شخصا زندگی شهید بهشتی را به شدت دوست دارم و فکر می‌کنم دراماتیک است. دوست دارم کاری درباره ایشان بسازم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=61691

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا