موسیقیموسیقی ایران

مخاطبان از کنسرت‌های زنده استقبال می‌کنند

به گزارش کامینگ سون موزیک: نوازنده فلوت ارکستر علیرضا قربانی با اشاره به مشارکت قابل توجه مخاطبان در اجرای قطعه‌ «روزگار غریب» در کنسرت این خواننده، گفت: برگزاری کنسرت‌های موسیقی زنده علاوه بر مخاطب، نوازنده را نیز به وجد می‌آورد و جذابیت خاصی برای همگان به همراه دارد.

شقایق صادقیان نوازنده «فلوت» در گروه نوازندگان کنسرت علیرضا قربانی با تاکید بر استقبال مخاطبان از اجراهای اخیر این خواننده اظهارداشت: مشارکت علاقه‌مندان و دوستداران موسیقی طی روزهای اخیر برایم بسیار جالب بود.

وی گفت: با توجه به سکوت چند ساله‌ای که به سبب گستردگی کرونا و بعضی موضوع‌های دیگر شکل گرفت مردم دوست داشتند بار دیگر به کنسرت بروند و برگزاری تورکنسرت‌های علیرضا قربانی در دوره جدید توانست استقبال مخاطبان را بار دیگر به همراه داشته باشد.

صادقیان که کارشناسی ارشد موسیقی خود را از دانشگاه تهران کسب کرده است، برگزاری اجرای زنده از نگاه نوازندگان را مورد بررسی قرار داد و افزود: برنامه‌های مختلفی برای ضبط و یا تدریس پیش روی بسیاری از نوازندگان موسیقی وجود دارد اما باید بگویم که برگزاری کنسرت‌های زنده علاوه بر مخاطب، نوازنده موسیقی را نیز به وجد می‌آورد و جذابیت خاصی برای همگان به همراه دارد.

این نوازنده فلوت درباره مشارکت مخاطبان در اجراهای زنده بیان کرد: مشارکت علاقه‌مندان در قطعه‌هایی همانند «روزگار غریب» و یا قطعه «خیال خوش» به خوبی نشان می‌دهد که مخاطبان تا چه اندازه به مشارکت در موسیقی علاقه دارند. اجرا و همخوانی این دو قطعه، میزان ارتباط حضار با قطعاتی که در کنسرت اجرا می‌شود و میزان علاقه آنان به خواننده محبوبشان را نشان می‌دهد.

وی که در بیشتر سال‌های فعالیتش به عنوان نوازنده در ارکسترهای متعددی حضور داشته است، برگزاری تور در شهرستان‌ها را یکی از نقاط عطف کنسرت‌های اخیر علیرضا قربانی دانست و اظهارداشت: یک گروه متشکل از هفت تا هشت نوازنده در کنسرت‌های شهرستان‌ها همراه آقای قربانی بود.

 

صادقیان گفت: خوشبختانه این تورکنسرت‌ها در شهرستان‌ها و تهران با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده است و این برای من به عنوان یک نوازنده بسیار جذاب و در عین حال به عنوان یک تجربه فشرده و سخت محسوب می‌شود اما اعتراف می‌کنم که جذابیت‌های این تورکنسرت بسیار بیشتر از سختی‌ها و دشواری‌های آن بوده است.

این نوازنده فلوت در مورد کار گروهی و ضرورت همکاری در کنسرت بیان کرد: خوشبختانه گروهی همراه و هم‌پیمان برای کنسرت علیرضا قربانی شکل گرفته است، همه اعضای گروه برای اجرای خوب تلاش می‌کنند و خوشبختانه این گروه توانسته بسیار موفق عمل کند. رمز این موفقیت همراهی و هماهنگی اعضا بوده که زمینه این حجم از استقبال‌ها را در این کنسرت فراهم آورده است.

وی که از کودکی به نواختن ساز «فلوت» پرداخته و در ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی نواخته است در مورد حس خود نسبت به قطعه‌هایی که توسط علیرضا قربانی اجرا شده است، افزود: در بین تمام قطعات قطعه «روزگار غریب» و «می‌دانی تو» را بیشتر از همه دوست دارم؛ این دو قطعه برای من به عنوان نوازنده فلوت جذابیت ویژه‌ای دارند.

کنسرت علیرضا قربانی خواننده موسیقی سنتی از ۲۳ خرداد ساعت ۲۱ در تهران، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آغاز شده و تا ۲۶ تیرماه ادامه دارد؛ این کنسرت پیش از این در شهرهای مختلف از جمله گرگان، رشت، تبریز، شیراز، کرمان، سیرجان و جزیره کیش اجرا شده است.

«عروج» با شعری از ابوسعید ابوالخیر و آهنگسازی حسام ناصری، «همگناه» با شعر حسین غیاثی و آهنگسازی علیرضا افکاری، «پُل» و «پریشانی» با شعر احمد امیرخلیلی و آهنگسازی حسام ناصری، «شروع ناگهان» با شعر حسین غیاثی و آهنگسازی علیرضا افکاری، «لیلا» با شعر اهورا ایمان و آهنگسازی ستار اورکی و «می‌دانی تو» با شعر ابوسعید ابوالخیر و آهنگسازی حسام ناصری، قطعه بی‌کلام با عنوان «شوشتری» ساخته حسام ناصری، «روزگار غریب» با شعر احمد شاملو و حمید خلف‌بیگی و موسیقی حسام ناصری، «عاشقانه نیست» با شعر اهورا ایمان و موسیقی حسام ناصری، «ارغوان» با شعر هوشنگ ابتهاج و موسیقی مهیار علیزاده، «بوی گیسو» با شعر واقف لاهوری و موسیقی حسام ناصری و «بی‌گناه» و «خیال خوش» با شعر حسین غیاثی و موسیقی علیرضا افکاری از قطعه‌های این کنسرت هستند.

اعضای ارکستر کنسرت علیرضا قربانی عبارتند از تنظیم قطعات برای ارکستر، پیانو و سازهای الکترونیک؛ حسام ناصری، ویولن یک؛ سامان صمیمی، امین عطایی، آرمین قضاتی، برهان همتی، بهار فلسفی و سارا نادری، ویولن ۲؛ دانیال جورابچی، آرش جامع، زهرا کریمی، آنیتا عظیمی، شکیبا خسروی و پویا عشقی‌نژاد، ویولا؛ طناز اسدالهی، مهدی منادی، الهام عادلی‌زاده و صدف نقیبی، ویولنسل؛ مسعود فیروزی‌نژاد، پروشات زندآیین، علی آقاجانی و سینا آذرآباد، تار و سه تار؛ هومن مهدویان، کمانچه؛ سامان صمیمی، فلوت؛ شقایق صادقیان، اُبوا؛ حسام صدفی‌نژاد، هورن؛ مهسا یوسفی‌نژاد و نرگس تقی‌پور، پرکاشن؛ زکریا یوسفی، شایان ریاحی و آیدین شفائی و گیتار باس؛ دارا دارایی.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=69174

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا