موسیقیموسیقی ایران

«لوکا» اثر جدید گروه «لیان» منتشر شد

به گزارش کامینگ سون موزیک:  آلبوم «لوکا»، اثر جدید گروه موسیقی «لیان» با سرپرستی در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ روانه بازار موسیقی کشور شد.

آلبوم صوتی «لوکا»، حاصل تجربه و تلاش گروه موسیقی «لیان» با سرپرستی محسن شریفیان روانه بازار موسیقی کشور شد.

این آلبوم با صدای آکا صفوی و اکلو فرامرزی توسط نشر جوان منتشر شده است.

محسن شریفیان درباره آلبوم «لوکا» می‌گوید: «زمانی که آواهای رام کُننده‌ی موج‌ها و بادها را به روایت ناخداها و دریانوردهای جنوب دنبال می‌کردم، به نغمه‌های دیگری در کرانه‌های خشک خلیج فارس رسیدم! هجاهای بیابانگردی که کارشان رام کردن شترها بود. پایش که بیفتد شتر، بدمست میشود! بدتر از هر جهازِ در موجی، وحشی‌تر از هر دریایی!

در کهن بندر بوشهر به شتر، «لوک» و به ساربانش، «جَت» می‌گویند. جت ها، لوک‌ها را با ترانه راه میبردند… گفتگویی به رسم دریا و ساحل!»

این اثر حاوی ده قطعه منتخب از محبوب‌ترین قطعات گروه موسیقی «لیان» بوده و ترانه‌های آن از میان شعرهای شاعران فولک جنوبی انتخاب شده است.

حسین کاوه خو، مرتضی پالیزدان، حمزه مقدم، محمود بردک نیا، حمید اکبری، مرتی عزیززاده، فرزاد خسروی و محسن شریفیان، نوازندگان آلبوم «لوکا» هستند. حیدو هدایتی طراحی کاور و بهنام شهرکی، صدابرداری، میکس ومستر این اثر را انجام داده‌اند. نسخه فیزیکی آلبوم صوتی «لوکا» از طریق سایت «لورکا» و «لیان» برای علاقمندان عرضه میشود. پخش نسخه فیزیکی به عهده نشر جوان است و «زنگ رکورد» پخش بین‌المللی‌آن را به عهده دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=54677

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا