موسیقیموسیقی ایران

رازِ راه در آزادی دونوازی می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک: صائب کاکاوند آهنگساز، نوازنده تار و سه‌تار با همراهی رشید کاکاوند نوازنده سازهای کوبه‌ای، کنسرتی را با عنوان «رازِ راه» در سالن برج آزادی به صحنه می‌برند.

این اجرا سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۸ آغاز می‌شود.

صائب کاکاوند درباره این اجرا می‌گوید: کنسرت ما شامل دو بخش است که بخش نخست در دستگاه شور و آواز دشتی با همراهی سه‌تار و سازهای کوبه‌ای نواخته می‌شود. در این بخش قطعات؛ پیش‌درآمد در دستگاه شور به نام «آغاز» چهارمضراب «باد»، ضربی «اوج»، قطعه «بیم سرخ» و «شهرصبح» را اجرا می‌کنیم.

او ادامه می‌دهد: بخش دوم این کنسرت به همنوازی تار و تنبک در آواز «بیات ترک» اختصاص دارد. در این بخش هم قطعات پیش‌درآمد «لاجورد»، چهارمضراب «رازِ راه»، ضربی شکسته و رِنگِ «زوال» را می‌نوازیم.

کاکاوند می‌گوید: در طول این اجرا و در بین قطعات ضربی، تکنوازی تار و سه‌تار و سازهای کوبه‌ای را خواهیم داشت که این تکنوازی‌ها به صورت بداهه نواخته می‌شوند.

کنسرت «راز راه» با همراهی بنیاد رودکی و برای حمایت از موسیقی اصیل ایرانی و در قالب رویدادی با عنوان «ساز نو» روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان به موسیقی ایرانی می‌توانند بلیت‌های این کنسرت را از طریق سایت ایران کنسرت تهیه کنند.

ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=69452

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا