موسیقیموسیقی ایران

دغدغه‌های نوازنده‌ای که هر شب گریه می‌کند

به گزارش کامینگ سون موزیک: یکی از نوازندگان مجموعه کنسرت‌های «با من بخوان» علیرضا قربانی ضمن توصیفی از حال و هوای حضورش در این کنسرت از دغدغه‌های خود برای حضور در یکی از مهمترین اجراهای موسیقی سخن گفت.

پروشات زندآیین نوازنده ویولنسل در گروه ارکستر علیرضا قربانی که فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی است و لیسانس خود را در رشته نوازندگی ساز ویولنسل گرفته است، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره همکاری‌اش با گروه ارکستر علیرضا قربانی گفت: از طریق مسعود فیروزی‌نژاد نوازنده ویولنسل گروه ارکستر علیرضا قربانی به این تیم معرفی شدم و همکاری خود را با آنها آغاز کردم.

این نوازنده که طی سال‌های اخیر در کنار تدریس موسیقی در ارکسترهای مهم موسیقی کشورمان نیز به عنوان نوازنده حضور دارد، بیان کرد: تدریس را برای اینکه بتوانم اطلاعات روز در حوزه نوازندگی را حفظ کنم، در پیش گرفته‌ام، زیرا داشتن اطلاعات جامع روز امری ضروری و لازم است البته جنبه مالی آن نیز برای کسانی که نوازنده هستند، قابل توجه است.

زندآیین درباره همکاری با گروه ارکستر علیرضا قربانی گفت: من فعالیت در این ارکستر را بسیار دوست دارم. در سال‌های فعالیت حرفه‌ای‌ام هیچگاه این قدر حال خوب را تجربه نکرده بودم. زمانی که دو شب از شب‌های کنسرت علیرضا قربانی را به دلیل حضور در برنامه دیگری کنسل کرده بودم همواره فکر و ذهنم در این مهم متمرکز بود که هم اکنون در ارکستر علیرضا قربانی چه جوی حاکم است و چه می‌گذرد.

وی درباره آرزوی خود برای حضور در گروه ارکستر این هنرمند بیان کرد: در گذشته تجربه همکاری با گروه ارکستر علیرضا قربانی را نداشتم و اکنون که در این گروه هستم، فعالیت برایم جذاب است. تمام افرادی که در این گروه حضور دارند، علاوه بر اینکه دوستان قدیمی من هستند، همگی در حوزه نوازندگی افرادی حرفه‌ای محسوب می‌شوند.

این نوازنده افزود: کار گروهی خصوصاً برای ارکستر نیاز به اخلاق حرفه‌ای دارد و خوشبختانه تمام هنرمندانی که در این گروه حضور دارند، در ابتدا افرادی اخلاق‌مدار هستند و اخلاق حرفه‌ای را به خوبی رعایت می‌کنند؛ در عین حال در حوزه نوازندگی نیز بسیار توانمند هستند. این دو شرط در کنار هم سبب شده است که فعالیت در ارکستر علیرضا قربانی برایم بسیار جذاب باشد.

این نوازنده ویولنسل استقبال مردم را مورد ارزیابی قرار داد و تاکید کرد: یکی از نکته‌هایی که برایم بسیار جذاب است، همراهی و استقبال مردم در هنگام اجرای کنسرت است. علاقه مردم به علیرضا قربانی به عنوان یک هنرمند و خواننده کلاسیک از یک سو و اجراهای هنرمندانه او از سوی دیگر علاوه بر مردم و علاقه‌مندان، دست‌اندرکاران این کنسرت را نیز به وجد می‌آورد. همراهی مردم در هنگام اجرای موسیقی نیز برای من بسیار جذاب است و انرژی ویژه‌ای را به نوازندگان انتقال می‌دهد.

وی درباره علاقه‌اش به آهنگ‌های علیرضا قربانی افزود: من قطعه «پریشانی» را بسیار دوست دارم، زیرا عاشقانه است و من با آن همذات‌پنداری می‌کنم. این امر تا حدی است که سبب می‌شود هر بار که آهنگ نواخته می‌شود، گریه کنم.

زندآیین خاطرنشان کرد: اجرای خوب و صدای خوب در کنار موسیقی ارزشمند سبب می‌شود تا جمعیت زیادی همزمان ابراز علاقه و احساسات کنند و این امر علاقه مردم به کنسرت علیرضا قربانی را نشان می‌دهد. ما موسیقی کلاسیک می‌نوازیم؛ نوعی از موسیقی که طرفداران خاص خود را دارد و در بسیاری موارد تعداد طرفداران آن در بین جوانان کم است، اما با این حال هنگامی که این کنسرت اجرا می‌شود به خوبی وقار موسیقی را به نمایش می‌گذارد و حال خوبی را به مردم حاضر در کنسرت انتقال می‌دهد. نکته قابل تامل دیگر اینکه شخصیت علیرضا قربانی با وقار و محترم است و ارتباط مناسبی را با اطرافیان برقرار می‌کند. این احساس خوب به من به عنوان یک نوازنده منتقل شده و در نتیجه یک گروه توانمند را تشکیل می‌دهد. گروه ارکستر علیرضا قربانی به قدری برایم جذاب است که دوست ندارم این شب‌ها اجرای زنده پایان یابد

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=69285

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا