موسیقیموسیقی ایران

بزرگداشت «مادر لالایی ایران» در شیراز برگزار می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک:  یکشنبه ١۶ آبان ساعت ١۴:٣٠ الی ١۶ بزرگداشت مرحوم «پروین بهمنی» پیشکسوت موسیقی مقامی و پژوهشگر در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

یکشنبه ١۶ آبان ساعت ١۴:٣٠ الی ١۶ بزرگداشت مرحوم «پروین بهمنی» پیشکسوت موسیقی مقامی و پژوهشگر در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

دامون شش‌بلوکی پژوهشگر موسیقی نواحی و فرزند مرحوم «پروین بهمنی» گفت: موسسه آوای هنر ایل قشقایی با مدیریت آقای آرش صفری که فعالان ارزشمند فرهنگی ایل و استان فارس هستند پس از این اینکه مراسم فامیلی به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد با تشکیل کارگروهی و با هماهنگی و اخذ مجوز مدیرکل ارشاد استان، ستاد بحران کرونا و علوم پزشکی با برنامه‌ریزی دقیق جهت حفظ سلامت حضار با استانداردهای کامل پروتکل‌های بهداشتی به نمایندگی از خیل عظیم دوستداران و داغداران مادر در فضای باز باغ آپادانا در منطقه گویم شیراز اقدام به برگزاری مراسم کردند.

وی افزود: در این مراسم تعداد بسیاری از هنرمندان و ادبا خواستار حضور و ارایه برنامه و محبت و همدردی بودند که جزییات اجراها و برنامه‌ها با هماهنگی اداره کل ارشاد استان فارس تنظیم و برنامه‌ریزی شده است.
جهت انجام منظم برنامه و شرایط منظم حضور ارگان‌های نظامی و امنیتی نیز همکاری کرده و شرایط برای برگزاری بهتر را با این مجموعه انجام داده‌اند.

این محقق حوزه موسیقی قشقایی گفت: شخصا بسیار سپاسگزارم از خیل عظیم پیامها و همدردی‌ها و حتی اعلام آمادگی بسیاری از عزیزان دیگر جهت برگزاری برنامه از طوایف دیگر قشقایی و اقوام مهاجر خصوصا برادران عزیز لر زبانمان که چند روز پیش نیز برادران غیور لر استان کهکیلویه و بویراحمد  بصورت لایو نیز اجرای با شکوه از آیین‌های سوگ و موسیقی چپی و شروه خوانی را در تالار حسین پناهی یاسوج در سوگ مادر برگزار کردند.

وی در آخر اظهار داشت: شخصا از همه دست اندرکاران، هنرمندان، ادبا، اهالی عزیز رسانه از اقصی نقاط کشور و خصوصا وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب دکتر اسماعیلی که با اثبات شخصیت ارزشمند خود که شخصا از روزهای بیماری مادر تا تحریر متن دقیق و زیبا و کارشناسانه‌شان مرهم این زخم عمیق ما بودند، واقعا ورود چنین شخصیت ارزشمندی در مسند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جای سپاس ویژه و تبریک دارد.

مراسم یادبود بانو پروین بهمنی «مادر لالایی ایران» که عمر خویش را به گردآوری، اجرا و ضبط کهن‌ترین لالایی‌های محلی ایران زمین مصروف داشت، فردا یکشنبه ١۶ آبان ساعت ١۴:٣٠ الی ١۶ در گویم شیراز کوچه ١٠ زیتون باغ آپادانا برگزار خواهد شد.

این برنامه با اجرای موسیقی و شعرخوانی اساتید و هنرمندان و سخنرانی چهره‌ها و مسئولین فرهنگی شیراز انجام خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=46501

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا