موسیقیموسیقی ایران

بخش منطقه‌ای جشنواره موسیقی نواحی ۶ تیر برگزار می‌شود

به گزارش کامینگ سون موزیک: شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ۶ تیرماه در استان گلستان کار خود را آغاز خواهد کرد و این در حالی است که ۵ منطقه در فواصل زمانی مشخص این رویداد هنری را میزبانی خواهند کرد.
بخش منطقه‌ای جشنواره موسیقی نواحی ۶ تیر برگزار می‌شود

نخستین میزبان جشنواره‌ی امسال، استان گلستان خواهد بود که از ۶ تا ۸ تیرماه پذیرای هنرمندان و علاقمندان است. گلستان به عنوان منطقه اول جشنواره میزبان استان‌های تهران، قزوین، مازندران، خراسان شمالی، سمنان، گلستان، البرز و قم خواهد بود.

استان چهارمحال و بختیاری به عنوان منطقه دوم از ۱۰ تا ۱۲ تیرماه میزبان شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران خواهد بود. این منطقه شامل حضور استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است.

استان آذربایجان شرقی نیز به عنوان منطقه سوم از ۱۴ تا ۱۶ تیرماه پذیرای جشنواره موسیقی نواحی ایران است که استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و گیلان را در برمی‌گیرد.

استان کرمانشاه هم به عنوان منطقه چهارم از ۱۷ تا ۱۹ تیرماه این رویداد هنری را میزبانی خواهد کرد. منطقه چهارم جشنواره علاوه بر کرمانشاه شامل استان‌های ایلام، لرستان، همدان، مرکزی و کردستان خواهد بود.

در نهایت استان کرمان میزبان گروه‌های منطقه پنجم جشنواره است که شامل استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌شود. تاریخ برگزاری جشنواره در منطقه پنجم ۲۱ تا ۲۳ تیرماه خواهد بود.

موشن‌پوستر شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران نیز منتشر شد. موشن‌پوستر این دوره از جشنواره همچون پوستر آن الهام گرفته از نقشه ایران و انطباق آن با هنرمندی است که ساز می‌نوازد و از نگاهی دیگر گستردگیِ نغمگی اقوام ایران را نشان می‌دهد و بیانگر وحدت در کثرت است که موضوع و محور جشنواره شانزدهم می‌باشد.

موسیقی این موشن پوستر برگرفته شده از دوتار و آواز سهراب محمدی است.

بخش اول این دوره از جشنواره به میزبانی ۵ منطقۀ ایران به دبیری محمدعلی مرآتی و در یک گسترۀ ملی به همت دفترموسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانهای سراسر کشور به‌صورت غیررقابتی در تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=69110

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا