موسیقیموسیقی ایران

بازخورد فوق‌العاده‌ مردم مسکو به اجرای موسیقی اصیل ایرانی

به گزارش کامینگ سون موزیک: سمیعی دوشنبه افزود:‌ واکنش‌های مخاطبان روس به اجرای موسیقی اصیل ایرانی، فوق‌العاده بود و چنین بازخوردهایی را تجربه نکرده بودم.

این خواننده ارکستر ملی اظهار داشت:‌ البته نباید این نکته را نادیده گرفت که این اجراهای ارکستر، اسباب شکوهمندی را داشت؛ گاه شاهد هستیم که برخی گروه‌های ایرانی که به خارج از کشور می‌روند با سازهای کوچک و کمتری به اجرای برنامه می‌پردازند اما طبیعتا موسیقی ارکسترها، باشکوه‌تر و جذاب‌تر است.

نحوه هماهنگی هنرمندان ایران و روس
سمیعی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره نحوه هماهنگی هنرمندان ایران و روس که در مسکو و سن پترزبورگ اجرای مشترک داشتند،‌ نیز گفت: هنرمندان روس،‌ قبلا قطعات مورد نظر را تمرین کرده بودند و قبل از اجرای مشترک نخست در مسکو، دو جلسه تمرین برگزار کردیم که به دنبال آن، هماهنگی لازم به وجود آمد.

خواننده ایرانی: بازخورد فوق‌العاده‌ای از مردم مسکو و سن‌پترزبورگ داشتیم

وی با اشاره به اجرای دوم این گروه در سن پترزبورگ در روز پنجشنبه گفت: هنرمندان ایران و روس، در اجرای دوم بیشتر هماهنگ شده بودند و میان آنها از نظر فردی نیز تعامل خوبی برقرار شده بود؛ آنها در کمال دوستی، متانت و صمیمیت روی سن رفتند.
سمیعی متولد ۱۳۶۲ تهران پیش از این سابقه همکاری با ارکستر سمفونیک صداوسیما و ارکستر مجلسی گات را نیز دارد. وی همچنین برنده جایزه باربد بهترین آهنگسازی ارکسترال از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر است

موسیقی اصیل ایرانی شامگاه سه شنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ در چارچوب برنامه‌های رویداد هفته فرهنگی ایران در روسیه در سالن مالی تئاتر در مرکز شهر مسکو طنین افکند و با تشویق پیاپی دوستداران فرهنگ و هنر روسیه همراه شد. این کنسرت، شامگاه پنجشنبه ۱۵ تیرماه جاری در سالن کاپلا شهر سن پترزبورگ نیز روی صحنه رفت.
در این رویدادها که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، هنرمندان ایرانی و روس به اجرای قطعات موسیقی اصیل از کشورمان پرداختند.
این برنامه با همکاری مشترک ارکستر ملی ایران و ارکستر ملی جوانان روسیه اجرا شد که با استقبال مخاطبان حاضر در سالن همراه شد.
در این کنسرت، ۱۹ نوازنده ایرانی و ۱۶ نوازنده روس، قطعات موسیقی اصیل ایرانی را با سازهای قانون، تار، نی و تنبک اجرا کردند.
آرش امینی رهبر این ارکستر و امیرحسین سمیعی خواننده برخی قطعات این کنسرت بود.

نمایشگاه «هنرهای ایرانی: از سنت های اصیل تا صنایع خلاق» در مرکز نمایشگاهی ودنخا مسکو از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی ایران در روسیه نیز سیزدهم تیرماه ۱۴۰۲ با حضور وزیران فرهنگ دو کشور و با مشارکت بیش از ۵۰ نفر از هنرمندان اعزامی از ایران برپا شد و شامگاه شنبه هفدهم تیرماه به کار خود پایان داد.
این نمایشگاه شامل سه بخش صنایع دستی، فرش و صنایع خلاق(بازی های رایانه ای) بود.
علاوه بر این رویداد، نمایش پنج فیلم و انیمیشن منتخب ایرانی در پایتخت روسیه، از دیگر برنامه های عمومی این هفته بود.
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن سفر به روسیه، ملاقات هایی با هدف توسعه مناسبات دوجانبه و نیز نشست هایی با برخی ایران شناسان و دانشگاهیان در مسکو داشت. وی درسفر به سن پترزبورگ از گنجینه نسخ ایرانی و بخش ایران موزه ارمیتاژ دیدن کرد و کنسرت موسیقی ایرانی با حضور وی در سالن کاپلا این شهر اجرا شد.
این رویداد از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در روسیه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی شد.

ایرنا

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=69496

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا