موسیقیموسیقی ایران

«ارکستر تک نفره » ایرانی موفق به کسب جایزه شد

به گزارش کامینگ سون موزیک، مهدی عطاریان آهنگساز و خواننده، مبدع رسمی «ارکستر تک نفره» در ایران و عضو فدراسیون بین‌المللی موسیقیدانان جهان، با ارائه اثر خود با عنوان «دلبسته» به مسابقات بین‌المللی موسیقی «گلوبال موزیک اِواردز» موفق به کسب مدال بُرنز در بخش موسیقی جهانی این رویداد شد.

«دلبسته» یک موسیقی عاشقانه و بسیار لطیف است. این اثر به طرز برجسته‌ای هم از حیث خط ملودی و هم سازبندی، تلفیقی از عناصر موسیقی مکاتب غرب و شرق است. خط اصلی ملودی توسط گیتار کلاسیک در بستر متنوع و پویایی از درامز ارائه شده است. این خطوط اصلی، با همراهی دودوک، آکاردئون و عود همراهی شدند.

فضای کلی موسیقایی این اثر در اوج شفافیت و از همان ثانیه‌های آغازین، مخاطب را وارد فضایی بسیار عاطفی می‌کند. مخاطب گاه گاهی، شنونده روایتی شفاف از شور و شوق و گاه گاهی، شنونده روایت پژمردگی است، همان جذبه‌ای که روزی با دلربایی دل را می‌برد، روزی با کاستی یا نیستی، دل را به شیدایی می‌کشاند اما مهمتر آن است که گرچه آسمان چشمان دلبسته، نمناک است و گاها بارانی اما صورتش با طهارت و قلبش با طراوت است. برای شنیدن قطعه «دلبسته» اینجا مراجعه کنید.

Global Music Awards نوعی مسابقه بین‌المللی موسیقی است که بدون در نظر گرفتن شهرت، ملیت و سن یک هنرمند و صرفا با شاخص قراردادن امتیازات ذاتی یک اثر موسیقی، آن را توسط هیاتی معتبر و برجسته از داوران موسیقی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد. در این مسابقه حتی برخی از دارندگان جایزه Grammy نیز شرکت می‌کنند. برنده شدن در این رویداد با عنوان «مهر طلایی تایید موسیقی» شناخته می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=71701

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا