آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

آلبوم «تنها منشین» منتشر شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم «تنها منشین» به آهنگساز سهیل حُسنوی از نوازندگان و آهنگسازان موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«تنها منشین» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های منتشرشده در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی ایران است که به تازگی با آهنگسازی سهیل حُسنوی پیش روی شنوندگان قرار گرفت.

«تنها منشین» اثر علی تجویدی ، «بداهه نوازی» با اشاره به درآمد اصفهان، «خوشه چین» به آهنگسازی روح الله خالقی ، «بداهه آوازی» با اشاره به قره باغ و بیات راجع، «شهر شیراز» بر اساس یک ملودی محلی استان فارس قطعات بخش اصفهان و «مرز» برگرفته از یک ملودی یمنی، «دشتستانی» برگرفته از ملودی‌های محلی شمالی، «بداهه آوازی» با اشاره به دیلمان و درآمد دشتی، «موسم گل» اثر موسی معروفی (مقدمه بر اساس تنظیم محمدرضا درویشیم، «یاد دوست» و «ضربان خسته تکرار» اثر بهداد بابایی قطعات بخش دشتی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

سهیل حسنوی نوازنده سنتور، سیاوش کامکارمیکس و مستر و سارا نیک فروز گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

سهیل حُسنوی که طی سال‌های اخیر آلبوم‌های «تلاطم» و «بزم حریفان» را منتشر کرده بود، در توضیحات این اثر نوشته است:

مجموعه پیش رو شامل واریاسیون روی ملودی‌های محلی و بازتنظیم آثار ماندگار قدیمی و معاصر برای ساز سنتور است که از چند سال پیش به صورت پراکنده در فراغت و خلوت آن‌ها را با مضراب هایم روی ساز زمزمه می‌کردم.

از ملودی ساده و بی آلایش «گل گندم» (اولین آهنگی که در سنتور فراگرفتم) تا «موسم گل» و تنظیم فنی محمدرضا درویشی (که به حق شاهکاری در موسیقی ارکسترال ایرانی است) و دیگر قطعات که هرکدامشان برایم یادآور خاطرات شیرین و تجربیات ارزشمندی است که در طول دوران زندگی ام کسب کردم و در این مجموعه با درآمیختن حس و حال درونی و آموخته‌هایم از موسیقی و سنتورنوازی، آنها را به زبان سازم ترجمه و اجرا کردم.

امید است این قطره کوچک از دریای بیکران نغمه‌های خاطره‌انگیز به قلم موسیقایی بنده مقبول اهل فن و دوستداران موسیقی بدون کلان و ساز سنتور واقع شود.

آلبوم «تنها منشین» با شماره مجوز ۱۴۰۰۰۴۹۹۹ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره کتابخانه ملی ۳۷۱۳۴ پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=53657

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا