رویداد

رمضی: بهره‌مندی از ظرفیت نوازندگان موسیقی خیابانی/ تور کنسرت‌های حوزه هنری در کشور راه خواهد افتاد

کامینگ سون موزیک : «احمد رَمَضی» آهنگساز، مدرس و کارشناس حوزه هنری موسیقی که به تازگی سرپرست مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شده است  درخصوص برنامه‌های جدید موسیقی حوزه هنری اظهارداشت: متاسفانه بخش موسیقی ایرانی نسبت به موسیقی پاپ بسیار کمتر مورد حمایت قرار گرفته است. نیت این را داریم که مجددا برنامه‌هایی مانند «شب آواز» که سال‌ها پیش برگزار شده را داشته باشیم. به هرحال بهره‌گیری از استعدادهای جوان بسیار اهمیت دارد. در تلاش هستیم با ساخت این برنامه‌ها موسیقی ایرانی را پررنگ‌تر کنیم.

راه‌اندازی باشگاه آهنگسازان و خوانندگان

وی ادامه داد: درحال راه‌اندازی باشگاه‌ آهنگسازان و خوانندگان هستیم در کنار آن کارهای پژوهشی را هم در دستور کار دادیم که در لحظه پیش نمی‌رود و نیازمند گذر زمان است. مانند درختی که بعد از مدت‌ها بارور می‌شود و به ثمر می‌نشیند. 

سرپرست مرکز موسیقی حوزه هنری گفت: همه تلاش‌مان را می‌کنیم که موسیقی ایرانی مخاطب بیشتری داشته باشد. پیگیر مجوزهای موسیقی، قانون‌گذاری‌ها و… هستیم که فضایی کاربردی داشته باشیم. می‌دانید درست مانند اهم و مهم است. اهل حرف‌های بیهوده نیستم تصمیم دارم گزینشی و باتوجه به بودجه‌ای که در دست داریم، کارها را پیش ببرم. 

رمضی درباره ساخت سرود و نماهنگ‌ها گفت: در این چند سال ساخت سرود و نماهنگ خیلی پررنگ شده است. به نظرم نسبت به هفت، هشت سال گذشته در ساخت نماهنگ بسیار موفق بوده‌ایم. هماهنگی تصویر و صدا همیشه جادو کرده است.

نوازندگان خیابانی سرمایه هنرهستند/ تور کنسرت‌ سراسر کشور برگزار خواهد شد

وی با اشاره به حمایت از نوازندگان خیابانی و هنری که این افراد دارند توضیح داد: درحال چکش‌کاری هستیم که از برخی از این نوازندگان در فضاهای فرهنگی درست استفاده کنیم و خط فکری مشخصی برای آن‌ها داریم. ساماندهی و گلچین کردن این هنرمندان خودش مستلزم زمان است. بنابراین تیمی را در نظر گرفته‌ام که پیگیر این کارها شود. همه این افراد سرمایه‌های هنری ما هستند. 

سرپرست مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی درباره همکاری حوزه هنری با ارگان‌های دیگر بیان کرد: خوشبختانه تعاملاتمان را با ارگان‌های دیگر بیشتر کرده‌ایم. می‌خواهیم با کمک شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی و… تور کنسرت‌ها و برنامه‌هایی را در سراسر ایران داشته باشیم. باید بازار موسیقی(نه به معنای کسب و کار) درستی داشته باشیم که از عالم فرهنگ است. در این صورت همه ما برنده می‌شویم. اگر هنر را درست ارائه بدهیم مخاطب درست هم خواهیم داشت. این ارتباط دوسویه است. اگر این سوی بازار را با موسیقی‌های شریف و عمیق گرم کنیم آن‌سوی بازار سرد می‌شود. 

مسیر مدیریت قبلی مرکز موسیقی حوزه هنری را ادامه و تقویت خواهیم کرد

این مدرس موسیقی درباره رویکرد جدید حوزه هنری و تفاوت آن با مدیریت دوره‌ پیش گفت: یکسری از مسائل اصل است که تغییری در آن ایجاد نخواهد شد‌ فقط خوب‌‌ها خوب‌‌تر می‌شوند‌. مانند یک باغبان که یک دستش داس است و دست دیگر آب‌پاش، باید علف‌های هرز را بچینیم و هرجا لازم باشد تقویت و آبیاری کنیم؛ بنابراین بخش‌های درست مدیریت قبلی را که خود من هم در آن گروه بوده‌ام ادامه می‌دهیم و تقویت می‌کنیم و در عین حال حتما تغییر و تحولات مطلوب هم خواهیم داشت.

رمضی در پایان درخصوص برنامه‌های نوروز و ماه رمضان حوزه هنری توضیح داد: یکسری کار در حال ساخت است و یکسری کار دیگر هم از قبل داریم اما هنوز به تصمیم‌ قطعی نرسیده‌ایم که کدام برنامه را انتخاب کنیم. به زودی اطلاعات جدیدی را در اینباره به شما اعلام خواهم کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=71543

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا