جشنواره موسیقیجشنواره موسیقی ایران

دومین روز جشنواره موسیقی «امیر جاهد» چگونه گذشت؟

به گزارش کامینگ سون موزیک، دومین روز از پنجمین دوره جشنواره موسیقی «امیرجاهد» جمعه- ۱۲ آبان‌ماه در برج آزادی تهران با همراهی هیئت داوران متشکل از آندره مرادیان (پیانو)، امیرپدرام طاهریان (ویلن) و آرام روحانی (گیتار) برگزار شد.

در ابتدا و در بخش گروه‌نوازی، گروه «سام» به سرپرستی زنده‌یاد پیمان گودرزی با جانشینی آنوشا تقوی در رده سنی «الف» اجرای خود را برگزار کرد. پس از این اجرا، نوبت به اجراهای رده سنی «ب» رسید و گروه «گهواره سُل» به سرپرستی زهره حدادی، گروه «آلما» به سرپرستی پارسا شکوفه آبکنار، گروه «سورن» به سرپرستی آمنه خدادادی و گروه «فرداد» به سرپرستی امین غفاری‌خضری اجراهای خود را به روی صحنه بردند.

در ادامه و بعد از استراحتی کوتاه، در کنار اجرای قطعات موسیقی کلاسیک چند گروه قطعاتی در گونه موسیقی فیلم و پاپ قطعاتی اجرا کردند. در رده سنی «الف»، دوئت سازها با ترکیب فلوت و پیانو، ویلن و پیانو، پیانو و فلوت و… برگزار شد. اجراهای دوئت در رده سنی «ج» ادامه پیدا کرد و در این بخش، دونوازی پیانو و ویلن، گیتار و هارمونیکا انجام شد و در بخش رده سنی «د» نیز دوئت هارمونیکا و گیتار و دیگر ترکیبات سازی به روی صحنه رفت.

توجه نسل نوجوان موسیقی به درست کارکردن است

امیرپدرام طاهریان داور بخش ویولن در مورد اجراهای روز دوم جشنواره اظهارداشت: اجراها بسیار متفاوت بود و نوازندگانی از سنین بسیار پایین تا سنین بسیار بالا در این جشنواره حضور داشتند و سطح کیفی اجرای شرکت‌کنندگان متفاوت بود. در مجموع فرآیند جشنواره بسیار خوب است، به دلیل اینکه هر چقدر بتوانیم جشنواره‌های تخصصی خارج از جشنواره‌های عمومی که در جامعه باب است، داشته باشیم و بهای بیشتری به آنها بدهیم، این نوازندگان سال به سال می‌توانند رشد بیشتری داشته باشند و سطح کیفی بالاتری برایشان به‌ وجود بیاید.

وی افزود: حتی می‌توانیم استانداردهای جشنواره را برای دوره‌های بعد ارتقا دهیم و استانداردی را تعریف کنیم که این نوازندگان بتوانند در هر رده سنی یکدست‌تر باشند و برای ورود این نوازندگان به جشنواره، معیاری تعریف شود. به هر حال این رویداد را می‌توان به فال نیک گرفت. تاکنون پنج دوره این جشنواره برگزار شده و دارای پنج سال تجربه است که با توجه به برگزاری همین چند دوره، عملکرد خوبی داشته و امیدوارم هر ساله سطح کیفی جشنواره بالاتر و بالاتر رود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=71336

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا