جشنواره موسیقی ایرانجشنواره موسیقی فجرموسیقی ایران

با این که مشکل بودجه داریم اما جشنواره موسیقی فجر خوب برگزار می شود

به گزارش کامینگ سون موزیک:  مجتبی حسینی (معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، در نشست هماهنگی جشنواره های فجر گفت: هرچند امسال مضایق بودجه‌ای در زمینه هنر داریم اما جشنواره‌های هنری فجر با کیفیت و مشارکت هنرمندان برگزار می‌شود.

حسینی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع تصویب آیین نامه‌های جشنواره‌های فجر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته با تکیه ‌بر برآیند و تجمیع مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات و تجربه‌های دوره‌های گذشته جشنواره‌های آیین نامه‌های جشنواره‌های تدوین شد تا جشنواره‌ها بر یک روش مشخص برنامه ریزی و برگزار شوند و با تغییر افراد، تغییری در روند برگزاری آن‌ها ایجاد نشود.

با تدوین آیین نامه جشنواره‌ها، برنامه برگزارکنندگان برگزاری جشنواره، نحوه مشارکت هنرمندان و ارتباط مخاطبان با جشنواره نیز مشخص و روشن است. امسال دومین سال است که جشنواره بر اساس آیین نامه برگزار می‌شود و ستاد جشنواره می‌توانند نقایص احتمالی آیین نامه‌ها را روشن کنند تا آیین نامه‌ها در بهترین حالت ممکن قرار گیرد.

محمد اله یاری (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در این جلسه گفت: برنامه‌ریزی سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از چند ماه پیش آغازشده است. در این دوره جشنواره موسیقی فجر در بخش فراخوان بیش از ۲۴۰ گروه برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی و ثبت نام کردند و هیات انتخاب از بین آنها گروه‌هایی را برای حضور در جشنواره انتخاب کرد. همچنین در بخش مدعوین گروه‌هایی پیشنهاد شد که هیات انتخاب گروه‌هایی را نیز در بخش مدعوین انتخاب کرد. در بخش بین المللی تعامل‌هایی انجام شد و گروه‌هایی از دیگر کشورها در جشنواره امسال حضور خواهند داشت.

مدیرکل دفتر موسیقی افزود: سی و پنجمین جشنواره بین المللی موسقی فجر ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار می‌شود و جایزه موسیقی و رسانه، نشست‌های پژوهشی و تجلیل از هنرمندان و اجرای گروه‌های بانوان از برنامه‌های این دوره جشنواره است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=4785

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا