جشنواره موسیقیموسیقیموسیقی ایران

آروزهای یک هنرمند برای موسیقی نواحی

به گزارش کامینگ سون موزیک: یکی از شرکت‌کنندگان در جشنواره وحدت اقوام ایرانی که این روزها با عنوان «ایران عزیز» در دریاچه خلیج فارس تهران میزبان شهروندان است از آرزوها و دغدغه‌های خود در حوزه موسیقی نواحی گفت.

مسعود مفیدی سرپرست گروه موسیقی «دوست لیق» منطقه ترکمن که این روزها در جشنواره وحدت اقوام ایرانی حضور پیدا کرده، ضمن اشاره به قابلیت‌های موسیقی نواحی در حوزه ایجاد روحیه وحدت و همدلی توضیح داد: موسیقی محلی تنها یک موسیقی نیست بلکه نشانه‌ای از یک موقعیت جغرافیایی است که با اجرای آن مردم به آن خطه سفر می‌کنند.

وی بیان کرد: موسیقی اقوام برای مردم همیشه جذاب بوده است چون این دست از موسیقی‌ها کمتر شنیده می‌شود برای همین برای مخاطبان تازگی دارد. موسیقی محلی تنها یک موسیقی نیست بلکه نشانه‌ای از یک موقعیت جغرافیایی است که با اجرای موسیقی انگار مردم به آن خطه سفر می‌کنند. موسیقی اقوام چون از دل فرهنگ مردم ایران می‌آید با سلیقه و ذائقه مردم سازگاری دارد.

این هنرمند موسیقی نواحی با اشاره برگزاری جشنواره «ایران عزیز» توضیح داد: این دست از جشنواره‌ها فرصت بسیار خوبی است تا اقوام مختلف در کنار هم حضور داشته باشند و هر قومی از فرهنگ، هنر و موسیقی خود بگوید. کنار هم قرار گرفتن قومیت‌های مختلف در این جشنواه‌ها شکلی از اتحاد را نشان می‌دهد.

سرپرست گروه موسیقی «دوست لیق» در پایان گفت: ما هر سال در این دست از جشنواره‌ها شرکت می‌کنیم.گروه‌های موسیقی از جاهای مختلف در این جشنواره شرکت می‌کنند. گروه‌ها با هم آشنا می‌شوند و مردم با سازهای مختلف آشنا می‌شوند. همه نوع موسیقی‌ها به نوعی با هم ارتباط دارند. هم از لحاظ اشعاری و هم موسیقیایی یک جایی به یکدیگر وصل می‌شوند که این اتحاد و همبستگی را ایجاد می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم چنین جشنواره‌هایی بسیار گسترده‌تر برگزار شود و حتی در سطح بین‌المللی شاهد برپایی چنین جشنواره‌هایی باشیم تا دیگر کشورها که طالب موسیقی اقوام هستند و حتی برای آن هزینه می‌کنند از آن بهره مند شوند.

شایان ذکر است گروه موسیقی «دوست لیق» متشکل از میثم شاعری نوازنده کمانچه، حامد پدری نوازنده دوتار و محمد شیخمان خواننده به سرپرستی مسعود مفیدی برنامه‌های خود را پیش روی مخاطبان قرار داد.

علاقه‌مندان برای استفاده از برنامه‌های جشنواره «ایران عزیز» می‌توانند از تا ۲۹ مهرماه هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ به دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) واقع در تهران، انتهای بزرگراه همت غرب مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=62651

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا