دسته‌بندی نشده

اظهارات یکی از نویسندگان سریال «مرداب» درباره بازنویسی‌های متعدد فیلمنامه آن | افشار: میزان بالای اصلاحات باعث تغییر روند قصه شد

پدرام افشار یکی از نویسندگان فیلمنامه سریال «مرداب» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، از اصلاحات فراوان روی فیلمنامه این سریال صحبت به میان آورده و گفته این اصلاحات باعث تغییرات زیادی در روند قصه شده است.

به گزارش کامینگ سون موزیک، «مرداب» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد یکی از سریال‌های پرهیجان و پر تعلیق شبکه نمایش خانگی است؛ سریالی پر بازیگر که مدت زمان طولانی روی فیلمنامه آن کار شده است.

پدرام افشار، یکی از نویسندگان سریال «مرداب» درباره اصلاحات این سریال به فیلم‌نت گفته: «ابتدای امر میزان اصلاحات مقداری بود که باعث تغییرات زیادی در روند قصه شد و بازنویسی‌های متعددی انجام دادیم اما در نهایت هر دو طرف (تیم تولید سریال و ساترا) با تعامل به دیدگاه مشترک رسیده و بر اساس آن مسیر نگارش فیلمنامه پیش رفت.»

او درباره کار مداوم روی طرح و شخصیت‌پردازی سریال توضیح داده: «ایده اولیه که مربوط به درگیری بین دو گروه خلافکار است متعلق به آقای افشین صادقی (نویسنده و کارگردان سینما) بود. حدود هشت ماه روی طرح کلی، شخصیت پردازی و بسط قصه کار کردیم و به یک خلاصه هشتاد صفحه‌ای رسیدیم و بر اساس آن شروع به نگارش قسمت‌ها کردیم. با توجه به اصلاحات وارده و همچنین پیچیدگی در حوادث داستانی مدام کار را از زوایای مختلف بازنویسی کردیم و نیما اقلیمای عزیز نیز به گروه اضافه شد و بازنویسی‌های متعدد ادامه پیدا کرد و در نهایت به ساختار و محصولی رسیدیم که امروز در دسترس مخاطبان قرار دارد.»

امیر جعفری در نقش«شکیب» یکی از شخصیت‌های منفی «مرداب» است که به زعم نویسنده سیاه مطلق نیست و وجوهی خاکستری دارد.
یکی از نکاتی که درباره سریال «مرداب» مطرح می‌شود، پررنگ بودن وجه منفی کاراکتر هاست. افشار در این باره گفته: «دلیل ابتدایی و اصلی این امر به ماهیت و ایده اصلی قصه برمی‌گردد که تقابل و درگیری بین تعدادی خلافکار است و طبعاً در چنین فضایی تعداد کاراکترهای منفی بیشتر است. البته معتقدم کاراکترهای «مرداب» بیشتر از این که منفی باشند خاکستری متمایل به منفی هستند و در ابعاد شخصیتی هر کدامشان وجوه انسانی نیز دیده می‌شود.»

این نویسنده تاکید کرده که مخاطبان به خاطر تماشای زیاد سریال‌های روز جهان، به آثار پیچیده‌تر بیشتر توجه نشان می‌دهند و در این باره گفته: « مخاطب امروز با گذشته فرق کرده. سریال‌های روز دنیا باعث ارتقای سلیقه و سواد مخاطب شده و همین دست نویسندگان را برای روایت داستان‌های پیچیده بازتر می‌کند. در «مرداب» هم چیدمان پازل‌ها طوری بود که مخاطب دچار گمراهی نشود و درباره همراهی مخاطب در شروع کار آن قدری نگران نبودیم زیرا به اندازه‌ای متریال داستانی و تعلیق در فیلمنامه وجود داشت که در مخاطب تمایل به همراهی کار ایجاد شود.»

به گفته افشار هنوز صحبتی درباره تولید فصل دوم سریال نشده و تاکید کرده: «عوامل فراوانی برای اتخاذ چنین تصمیمی دخیل هستند. تا این لحظه صحبتی از ساخت فصل دوم نبوده و اگر هم در کار باشد باید طراحی‌های تازه و ماجراهای دیگری به کار اضافه شوند.»

«مرداب» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی محمد شایسته، چهارشنبه‌ها در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=71389

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا