تئاتر

برگزیدگان بخش نمایش‌نامه‌خوانی رویداد «توکا» معرفی شد

کامینگ سون موزیک : «توکا» رویدادی هنری در حوزه نمایش و نمایش عروسکی است که در دو بخش نمایش‌نامه‌خوانی و نمایش‌نامه‌نویسی از سوی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر برگزار می‌شود.

بر همین اساس، آثار بخش نمایش‌نامه‌خوانی این رویداد از میان ۴۸ اثر ارسالی انتخاب شده و قرار است شنبه‌های هر ماه به صورت دو هفته یک بار در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله از سوی گروه‌های نمایش‌نامه‌خوانی اجرا شود.

مجید قناد، سعید زین‌العابدینی، آزیتا رضایی، لاله مالمیر و آتسا شاملو ارزیابی و انتخاب این آثار را برعهده داشتند. اسامی آثار بدون در نظر گرفتن اولویت از طرف داوران اعلام شده است.

«انجمن لولوهای برنده» به نویسندگی علیرضا دهقانی و کارگردانی ماندانا عبقری، «گرگ میاد می‌بردت» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی پیروز کرمی، «گوگولی و موگولی» به نویسندگی رضا بیات و کارگردانی نیلوفر سیاری، «یک روز در موزه» به نویسندگی ندا حاج‌بابایی و کارگردانی زهرا همایی، «بره‌ای در پوست گرگ» به نویسندگی و کارگردانی آناهیتا کاشف، «سئنا مرگو» به نویسندگی ماندانا عبقری و کارگردانی علیرضا دهقانی از نمایش‌های برگزیده دومین رویداد توکا است.

نمایش‌های «مسافر دریا» به نویسندگی حسین فدایی‌حسین و کارگردانی رضا فقیهی، «جنگل خوشبختی» به نویسندگی و کارگردانی الهه محقق، «پنجول طلا و همسایه‌ها» به نویسندگی مرضیه شریفی و کارگردانی توران عبادی و «نونی و جعبه مداد رنگی» به نویسندگی و کارگردانی سحر صفرپور نیز عنوان برگزیده را کسب کردند.
همچنین مهلت ارسال آثار در بخش نمایش‌نامه‌نویسی این رویداد تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ادامه دارد و نتایج آن ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=72500

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا