رویداد

تبریز میزبان جشنواره‌ استانی موسیقی فجر

به گزارش کامینگ سون موزیک: “محمد محمدپور” در در آیین رونمایی از پوستر جشنواره‌ استانی موسیقی فجر در تبریز اظهار داشت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های شکل‌گیری جریان موسیقی در هر کشوری مبتنی بر زیرساخت‌های فرهنگی باید شکل بگیرد، در دهه‌ اخیر اتفاق‌های خوبی در حوزه‌ی موسیق افتاده و بازتعریفی در این راستا انجام گرفته و افق‌های روشنی در ارتباط با جریان موسیقی در کشور ترسیم شده است.

وی افزود: موسیقی ایرانی و آذربایجانی از محتوایی غنی برخوردار است و حامل ارزشهایی است که معرف فرهنگ و هویت ماست و همواره توانسته در انتقال ارزشهای فرهنگی ما موفق عمل نماید.

محمدپور تصریح کرد: عقل سلیم حکم می‌کند که از این فرصت عظیم بهترین بهره را برای گسترش مفاهیم غنی و تربیتی فرهنگ ایرانی و اسلامی بهره گیریم.

وی افزود: مردم طالب آثار فاخر و گرانسنگ در حوزه‌های مختلف هنری ازجمله موسیقی هستند و زمانی که اثری شایسته تولید می‌شود از آن استقبال می‌کنند و این امر ایجاب می‌کند تا فعالان حوزه‌ی موسیقی بر تولید آثار فاخر و مبتنی بر ذائقه‌‌ی مخاطب اهتمام داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: جریان موسیقی ارزشمند،‌ فاخر و پرمحتوا در آذربایجان‌شرقی در حال رشد و توسعه است و نظام،‌دولت و وزارت ارشاد با جدیت تمام از تولید آثار فاخر و گسترش فعالیت در این حوزه حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌ فرهنگ،‌حوزه‌ حرکت تدریجی، حساب شده، متفکرانه و مبتنی بر آینده‌نگری است، گفت: با شناحت فرصت‌ها و ایجاد زمینه برای آموزش علمی هنرمندان و تولید آثار ارزشمند، زمینه‌ تعالی موسیقی استان همچون پیشینه‌ی درخشانش، فراهم می‌آید.

محمدپور تاکید کرد: امیدوارم همه بتوانیم از این فرصت و افق روشن ترسیم شده استفاده کنیم و هر کدام با داشته‌هایی که داریم وارد عمل شویم تا موسیقی ارزشمند جایگاه اصلی خود را بیابد.

گفتنی است در این آیین از پوستر جشنواره استانی موسیقی فجر رونمایی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=4336

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا