کنسرتکنسرت تهران

دف‌نوازی آیدین شیخ در حمایت از کپرنشینان سیستان

به گزارش کامینگ سون موزیک:  آیدین شیخ، دف‌نواز خیابانیِ نام‌آشنا عواید کنسرت پیش‌روی خود همراه با گروه دنگ دنگ را برای حمایت از کپر نشینان سیستان اهدا می‌کند.

آیدین شیخ نوازنده خیابانی، از حدود ۱۰ سال پیش در خیابان‌های تهران و شهرهای مختلف ترکیه نوازندگی کرده و عواید اجراهای خیابانی‌اش را برای کودکان سیستان و بلوچستان هزینه می‌کند. وی قرار است به همراه گروه دنگ دنگ جمعه آتی (۱۳ دی) در تالار اندیشه روی صحنه برود.
گروه دَنگ‌دَنگ شامل ۶۰ نوازنده دف است که سرپرستی این گروه را شهاب قاسمی برعهده دارد. همچنین دو سماع‌گر به نام‌های امیر شیرمحمدی و امیر نجم‌الدین اجراهای گروه را همراهی می‌کنند.
مدیر اجرایی این کنسرت الهام پاکروان است و تنظیم آثار برای این کنسرت را شهاب قاسمی برعهده داشته است. قطعه‌هایی که در این کنسرت اجرا می‌شود براساس شعرهایی از سعدی، مولانا، حافظ و عبدالقادر گیلانی ساخته شده‌اند.

آیدین شیخ قصد دارد عواید این کنسرت را برای بچه‌های کَپرنشین سیستان و بلوچستان در شهر فنوج خرج کند. وی برنامه ریزی کرده تا در این شهر پارکی کوچک بسازد و وسیله‌های بازی نصب کند.
این نوازنده نام‌آشنای دف در سال‌های گذشته از درآمد اجراهای خیابانی‌اش مدرسه‌ ۴٠٠ نفری اباذر (شهرستان مسکوتان) از توابع فنوج بلوچستان را بازسازی کرده است. شیخ در زلزله سرپل زهاب هم دو سال حضور فعال داشته و به زلزله‌زدگان کمک کرده است.
کنسرت آیدین شیخ با مدیریت اجرایی الهام پاکروان و با همت موسسه فرهنگی هنری «دَنگ‌دَنگ کوبان»، جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸، از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود. بلیت‌فروشی این کنسرت از طریق سایت ایران کنسرت انجام می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=3453

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا