هنرمندانوفات

چرا همه فعالیتهای فرهنگی و هنری را تعطیل می کنید؟

کامینگ سون موزیک : سعید رجبی فروتن ، معاون سابق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در کانال شخصی خود نوشت:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه به مدت یک هفته فعالیتهای فرهنگی و هنری را تعطیل اعلام کرد.

 

این تصمیم پیرو اعلام عزای عمومی از سوی مقام رهبری است و ادای احترامی به جان‌باختگان سانحه تاثر انگیز اخیر است. نکته‌ای که در این باره باید به آن اشاره کرد آن است که رهبر انقلاب عزای عمومی را پنج روز تعیین کرده‌اند و انتظار می‌رود در این مدت فعالیتهایی که دور از آداب و شئونات این دوره پنج روزه است، موقتا برگزار نشوند.

از آنجا که بسیاری از فعالیتهای فرهنگی و هنری از وزانت و جدیت برخوردار هستند و مخاطب خود را به ساحت تفکر و اندیشه فرامی‌خوانند، تداوم آنها اسائه ادب به ارواح جان‌باختگان نیست و وهن مراسم و آیینهای روزهای پیش رو نیست.

 

تعطیلی کنسرت‌های موسیقی، توقف اجرای نمایش‌های صحنه‌ای شاد و اکران فیلم‌های کمدی و جشنواره‌های هنری در دوره پنج روزه اعلام شده تصمیم درست و لازم‌الرعایه است اما تعمیم آن به همه فعالیتهای فرهنگی و هنری غیر ضروری است و نشان از بی‌توجهی به نیاز و مصرف فرهنگی و هنری مردم دارد.

 

مردم در یک هفته پیش رو با دسترسی به برنامه‌های صداوسیما و آرشیو محتوایی سکوهای نمایشی و محتوای سایر رسانه‌ها اوقات فراغت خود را پر می‌کنند اما توقف اجرای همه نمایش‌ها، اکران فیلم‌ها، نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در اماکن و مراکز فرهنگی جز رکود و خمودگی حاصل دیگری در پی ندارد و عوارض روحی و روانی خوبی برای اقشار مردم ندارد.

 

ابهام موجود در اطلاعیه صادره وقتی دوچندان می‌شود که برخی از مراکز مثل کتابخانه‌های عمومی و کتابفروشیها و رسانه‌های مکتوب و مجازی اصولاً خدمات رسان فرهنگی بوده و به فعالیت فرهنگی  مشغول هستند. آیا ادامه سرویس‌دهی این مراکز  به منزله نفی دستور تعطیلی فعالیت فرهنگی محسوب نمی‌شود؟

 

ابهام زدایی از اطلاعیه صادره و روشنگری در باره آن می‌تواند تصویر بهتری را از درایت و وسعت‌نظر مدیران وزارتخانه یادشده نمایان سازد.

منبع: سینما اعتماد

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=73652

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا