موسیقیموسیقی ایران

موسیقی در کشور به ابتذال کشیده شده

به گزارش کامینگ سون موزیک: آهنگساز و موسیقی‌دان کشورمان گفت: موسیقی در کشور ما به ابتذال و افتضاح‌ترین حالت خود کشیده شده و دلیل آن هم این است که کسی به فکر این هنر نیست.

هوشنگ کامکار آهنگساز و مدرس موسیقی درباره دلایل استقبال جوانان از موسیقی‌های سخیف اظهار کرد: پاسخ این سوال واضح است چرا که متاسفانه موسیقی در کشور ما به ابتذال و افتضاح‌ترین حالت خود کشیده شده و دلیل آن هم این است که کسی به فکر این هنر نیست.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چه کسی عامل چنین افتضاحی در موسیقی کشور است، عنوان کرد: من نمی‌توانم در این‌باره اظهار نظری داشته باشم و تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که مسئولین باید فکری به حال هنر موسیقی کشور کنند.

هوشنگ کامکار آهنگساز و مدرس موسیقی و مترجم آثار تئوریک موسیقی و مدیر گروه کامکارها، هفتم اسفندماه ۱۳۲۵ در سنندج به دنیا آمد. وی موسیقی را پیش پدرش استاد حسن کامکار یاد گرفت و مدت ۲ سال در هنرستان عالی موسیقی تهران به تحصیل موسیقی پرداخت و با عنوان کارشناس موسیقی به سنندج برگشت و به آموزش موسیقی در زادگاهش مشغول شد.

سال پنجاه و یک به دانشکده موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران وارد شد و در رشته آهنگسازی با رتبه اول لیسانس گرفت. با بورس اهدایی از کشور ایتالیا عازم رم شد و در کنسرواتوار سانتاچی چیلای رم فنون کنترپوان و فوگ را طی مدت یک سال و نیم آموخت.

هوشنگ کامکار به فراخور تحصیلات آکادمیکش در موسیقی به تالیف و ترجمه آثاری تخصصی دراین زمینه دست یافته است که از جمله آنها می‌توان به «اصول ارکستراسیون» نوشته «ریمسکی کورساکوف»، «فوگ و انوانسیون»، «هارمونی قرن بیستم »، «کنترپوان مدال»، «موسیقی کلاسیک و رمانتیک»، «ارکستراسیون»، « کنترپوان» و «آموزش آهنگ سازی» اشاره کرد

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=54180

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا