موسیقیموسیقی ایران

«غزل ساز» روی صحنه موسیقی ایران

به گزارش کامینگ سون موزیک:  اولین دوره از برنامه‌های موسیقایی «غزل ساز» به مدت سه شب در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

اولین دوره «غزل ساز» به مدت سه شب از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ تیرماه با شش اجرا به همت انجمن موسیقی ایران و با مشارکت بنیاد فرهنگی، هنری رودکی برگزار می‌شود.

«غزل‌ساز» مجموعه اجراهایی در باره حفظِ هویت موسیقی ردیف ـ دستگاهی است که با نگاهی به موسیقی آوازی ایران برنامه ریزی شده است. چرا که آواز متر و معیاری شناخته شده چه در ساز و چه در کلام در موسیقی ایران است؛ لازم به ذکر است معیارهای متعددی در رشد و شکوفایی نوازندگان و خوانندگان تاثیرگذار موسیقی وجود دارد که مجموعه «غزل ساز» در دوره‌های بعدی، به تک‌تک آنها خواهد پرداخت.

اولین دوره از مجموعه برنامه‌های «غزل‌ساز» مربوط به موسیقیِ سازی و تکنوازی‌هایی از این دست خواهد بود. نوازندگانی که تبحّر خود را در طول سالیان متمادی با تمرکز بر بداهه‌نوازی به‌دست‌ آورده‌اند.

نخستین شب این اجرا، سه شنبه ۱۳ تیرماه با حضور نوازندگانی همچون پریچهر خواجه( قانون) وحسام اینانلو(کمانچه) برگزار می‌شود و در شب دوم، چهارشنبه ۱۴ تیرماه، عیسی غفاری(سه‌تار) و بهاره فیاضی(تار) به روی صحنه می روند. زمان خیری(نی) و قاسم رحیم زاده(تار) به همراه کامبیز گنجه‌ای(تنبک) در شب آخرپنج شنبه ۱۵ تیرماه، میزبان علاقمندان این مجموعه خواهند بود.

همچنین فروش بلیت اجراهای «غزل ساز» از امروز جمعه، ۹ تیر ماه در سامانه Www.honarticket.com آغاز می‌شود.

دوره‌ی دوم مجموعه موسیقایی «غزل‌ساز» پاییز امسال برگزار می شود که مربوط به موسیقی با کلام خواهد بود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=69299

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا