تئاتر

رُست: اجرای «روال عادی» در شهرهای مختلف مستلزم حمایت است

کامینگ سون موزیک : کیارش رُست کارگردان نمایش «روال عادی» که این روزها در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود درخصوص داستان این اثر گفت: نمایش «روال عادی» درباره قرار یک کمیسر و خبرچین است که در شب اتفاق می‌افتد. در حقیقت کمیسر در بررسی پرونده‌ها با سوالات گوناگونی درخصوص خبرچین مواجه می‌شود و این پرسش برایش پیش می‌آید که چرا کمیسر قبلی با وجود این همه شواهد اقدامی علیه خبرچین نکرده است.

این کارگردان با اشاره به دلیل انتخاب متن این نمایش از ژان کلود کریر و نوع پرداخت آن توضیح داد: من با خوانش فرمالیستی خودم این نمایشنامه را به صحنه بردم؛ همیشه سعی می‌کنم نگاهی جهان شمول نسبت به افرادی که دارای قدرت هستند داشته باشم. یکی از مسائلی که برایم در این نمایش اهمیت دارد این است که به خوبی نشان می‌دهد ما انسان‌ها مَنی فرهنگی داریم که می‌توانیم پشت آن پنهان شویم. بهتر است بگویم روال عادی به نوعی دنباله‌روی نمایش قبلی من اولئانا است.

وی ادامه داد: قشری که به عنوان خبرچین شناخته می‌شوند مرتب به دنبال قدرت و حذف کردن یکدیگر هستند. این متن دو کاراکتر دارد اما من با چهار بازیگر آن را اجرا کردم. این بین بازیگرانی که در صحنه هستند مدام جایشان با هم عوض می‌شود؛ یعنی آن شخصی که کمیسر است در نقش خبرچین هم می‌رود و گاهی چهار بازیگر خبرچین می‌شوند و این چرخه مُدام در گردش است.

رُست از همکاری با مجید مجیدی به عنوان تهیه‌کننده نمایش «روال عادی» گفت: در ابتدا با مجید مجیدی درخصوص نمایشنامه حرف زدم و ایشان براساس شناختی که از من داشتند پذیرفتند که از کار حمایت کنند. گروه تئاتر رُست واقعا به مجید مجیدی مدیون است.

وی با اشاره به بازخورد مخاطبان بعد از تماشای این نمایش افزود: ما با نمایشی سر و کار داریم که مخاطبین خاصی دارد و به نوعی نمایانگر افرادی است که از قدرت و جایگاه خود در جامعه سواستفاده می‌کنند. خوشبختانه اکثر واکنش‌ها مثبت بود و ما قدردان افرادی که به تماشای ما نشستند هستیم.

کیارش رُست در پایان درخصوص اجرا در شهرستان‌ها یا کشورهای دیگر بیان کرد: اگر شرایط باشد مجددا اجرای روال عادی را در تئاترشهر تمدید می‌کنیم اما نمایش در شهرها یا کشورهای دیگر مستلزم این است که از ما حمایت کنند‌. از این موضوع با روی باز استقبال می‌کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=73189

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا