موسیقیموسیقی ایران

مدعیان دروغین دفاع از فرهنگ بومی و محلی

به گزارش کامینگ سون موزیک : استفاده گسترده از موسیقی کردی و همراه شدن با هنرمندان و ورزشکاران از جمله رویکردهای تبلیغاتی نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس در استان کردستان است.

با گذشت زمان تبلیغات انتخاباتی در حال نزدیک شدن به پایان راه است و به همین دلیل داوطلبان انتخابات در استان کردستان و البته سایر نقاط کشور سعی می‌کنند تا در این لحظات پایانی هر آنچه در توان دارند، رو کرده و خود را مطرح کنند.

متوسل شدن به شیوه‌های مختلف و البته در عین حال عجیب و غریب در کنار شکسل دادن میتینگ‌های سیاسی سوری و غیرواقعی این روزها حسابی در استان کردستان گل کرده و تقریباً اکثر به اتفاق افراد با این راهبرد به دنبال جمع آوری رأی هستند.

در کنار دیگر فعالیت‌های معمول از جمله نصب پوستر و بنر بر در و دیوار شهر و روستا و رحم نکردن به علائم راهنمایی و رانندگی از سوی افرادی که قرار است در آینده قانونگذار این کشور شوند و امروز خود قانون شکنی می‌کنند، در نوع خود جالب و مایه تعجب مردم شده است.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و به دلیل حضور افراد بیشتر در عرصه انتخابات، فضا شهر به شدت تحت تأثیر تبلیغات رنگی کاندیداهای انتخابات قرار گرفته است و ستادهای متعددی در سطح شهرها و روستاهای استالن راه اندازی شده و شبانه روز در تکاپو برای جلب رأی و نظر مردم هستند.

پوشیدن لباس محلی کردی و گرفتن عکس‌های عجیب و غیرمعمول با این لباس‌ها از جمله نکات جالب توجه در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح استان کردستان به شمار می‌رود.

دوستداران دروغین لباس و موسیقی کردی

وضعییت و فضا به شرایطی رسیده است، هستند افرادی که در طول عمر خود حتی یک بار نیز لباس محلی کردی به تن نکرده و حتی در گذشته این لباس را نداشته اند، اما این بار فرصت را غنیمت شمرده و با پوشیدن لباس کردی و البته به دست گرفتن تسبیح و گل عکس‌های رنگی تهیه کرده و به در و دیوار شهر و روستا نصب کرده اند.

داستان استفاده از موسیقی‌های کردی محلی از دیگر ابتکاراتی است که در این دوره از تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی حسابی گل کرده است و تقریباً اکثر قریب به اتفاقاً داوطلبان از این رویه بهره می‌گیرند.

در کنار این مهم یکی دو نماینده ادوار نیز خلاقیتشان گل کرده و این بار به سراغ عکس‌های آرشیوی خود از دیدارهای دیپلماتیک با مسئولان اقلیم کردستان عراق رفته اند و عکس‌های این دیدارها را با بزرگ کرده و از آنها برای جلب رأی و نظر مردم استفاده می‌کنند.

دیدار با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و نصب عکس‌های این دیدار و استفاده از آنها به عنوان یک روش و شویه جدید تبلیغاتی از سوی یکی دو نماینده سابقه و داوطلب فعلی مجلس شورای اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برجسته کردن دیدارها با اقشار خاص جامعه از جمله کودکان و سالمندان، دیدار با کارگران و استفاده از تصاویر و عکس‌های مرتبط با این گونه مسائل از دیگر اقداماتی است که در این دوره از تبلیغات انتخاباتی در استان کردستان به شکل گسترده به چشم می‌خورد.

کمتر از دو روز دیگر به پایان رسمی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی است و به همین دلیل هر چه زمان می‌گذرد، رقابت‌ها داغ‌تر و البته در کنار این مهم تخریب‌های داوطلبان بر علیه یکدیگر نیز بیشتر می‌شود.

تشدید فضای تخریب و اتهام پراکنی در شبکه‌های اجتماعی

رو کردن اسناد مختلف به ویژه مرتبط با مسائل مالی در شبکه‌های اجتماعی و نقد عملکردها به دور از فضای اخلاقی از جمله واقعیت‌های چند روز اخیر در فضای مجازی است و به همین دلیل ستادهای تبلیغاتی افراد سعی می‌کنند با تشکیل تیم‌های مختلف به مقابله با این گونه اقدامات هم اقدام کنند.

در یک اقدام جالب توجه طرفداران یکی دو داوطلب در شهرستان‌های سقز و قروه، با در دست داشتن عکس‌ها و پوسترهای کاندیدای خود اقدام به برف روبی معابر و خیابان‌ها نمودند و عکس‌های این اقدام را به عنوان یک اقدام ابتکاری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و در سطحی گسترده توزیع کردند.

موج انصراف‌ها و انتشار بیانیه‌های متعدد در حمایت از افراد نیز در این روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی حسابی گل کرده است و به همین دلیل گفته می‌شود تاکنون نزدیک به ۶۰ داوطلب در استان کردستان انصراف داده اند.

دبیر ستاد انتخابات استان کردستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: تا ساعات ابتدایی صبح امروز ۱۰۸ داوطلب از پنج حوزه انتخابیه استان کردستان در عرصه انتخابات حضور دارند.

مراد جعفری بیان کرد: از ابتدای نهایی شدن ثبت نام افراد تا صبح امروز ۵۸ نفر در مراحل مختلف از ادامه حضور در انتخابات مجلس یازدهم به عنوان داوطلب انصراف خود را اعلام کرده اند.

وی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان کردستان، یادآور شد: تمامی ظرفیت‌های استان در روز جمعه به کارگرفته شده و انتظار می‌رود که شاهد حضور و مشارکت باشکوه مردم نیز در این انتخابات باشیم.

به هر حال تا رسیدن به روز جمعه و برگزاری انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی زمان زیادی باقی نیست و به همین دلیل علاوه بر داوطلبان و طرفداران آنها، ستادها و عوامل اجرایی، نظارت و همچنین هیأت بازرسی در تکاپو برای فراهم کردن زمینه برای انتخاباتی سالم و البته با حضور باشکوه و پرشور مردم هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8293

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا