موسیقی ایران

افشاری: ترانه‌های امروز زبان اجتماعی دارند

به گزارش کامینگ سون موزیک: مجید افشاری عضو شورای ترانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با شبکه سپهر رسانه گفت: ما این روزها با ترانه ای آشنا هستیم، می‌شنویم و می‌خوانیم، به شدت زبان اجتماعی دارد .

«مجید افشاری» عضو شورای ترانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه سپهر رسانه گفت: ما این روزها با ترانه‌ای آشنا هستیم، می‌شنویم و می‌خوانیم، به شدت زبان اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: زبان اجتماعی از این منظر که نقد و صراحتی داشته باشد بلکه بیشتر یک عاطفه ملموس بین فردی اما سرشار از اصطلاحات رایج بین جوانان این مرز و بوم را تشکیل می‌دهد.

افشاری پیرامون روند رشد ترانه اظهارداشت: در طول این سال‌ها شاهد رشد بودیم از این حیث که آن زمان ابتدا ماجراجویی‌های پاپ و رویکرد موسیقی، ساز و نواخت‌ها بود؛ سعی و خطاهای محقق شد و در یک دوره ارزش افزوده‌های سروده انقلابی محقق شد و زبان مشترک از ارزش‌ها و باورها در ترانه شکل گرفت.

وی افزود: در یک دوره به یک خط افول رسیدیم مخصوصاً دهه‌ای که کارهای زیر زمینی منتشر شده و این روزها متوجه نسل چهارم آن هستیم.

افشاری توضیح داد: زبان ترانه امروز را شخصا نمی پسندم اما می‌پذیرم چراکه باید دلیلی برای رضایت داشته باشم. خیلی از دوستان حقیقتا غرضی در کارشان نیست، چون موفق بودند می‌گوید مشتری و مخاطب دارم اما ارزیابی کمی و کیفی آن متوجه می‌شود که در یک بازه زمانی و در دراز مدت در موسیقی ماندگار نیستند.

وی درباره وضعیت ترانه گفت: برای نخستین بار قرار شد کارهایی را انتخاب و بعد آنها ارزیابی و بررسی کنیم، متوجه این نکته شدم و نوید را بدهم که ترانه‌های شایسته و درجه یک را شاهد بودیم و به یک تعامل در حیث کمی و کیفی رسیدیم.

در ادامه فرزاد مرادی خواننده گروه رستاک گفت: استقبال خوبی از اجراهای ما شد، از هواداران تشکر می‌کنم که همیشه همراه و حامی ما بودند.

وی درباره شروع فعالیت این گروه عنوان کرد: از سال ۷۴ فعالیت خود را آغاز کردیم و ۲۲ سال از فعالیت این گروه می‌گذرد.

وی افزود: این گروه از جمع دانشجویان شروع شد؛ بیشتر هدف اول کارهای تحقیقاتی و تجربی بود اما از سال ۷۲ گروه به این شکلی که مردم آشنا هستند در آمد.و تصمیم گرفتیم با استفاده از سازهای سنتی بتوانیم با مخاطب ارتباط بگیریم.

برنامه سپهر آوا به تهیه کنندگی وکارگردانی مهدی امامی، کاری از معاونت فضای مجازی رسانه ملی و ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه سپهر پخش می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8149

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا