موسیقیموسیقی جهان

اسپاتیفای فیلتر نیست

به گزارش کامینگ سون موزیک: سرویس استریم موسیقی «اسپاتیفای» که محبوبیت بسیاری نیز در ایران دارد و از مهر ماه سال جاری فیلتر شده بود، از صبح امروز بدون نیاز به ابزار تغییر دهنده IP در دسترس کاربران است.

در حال حاضر نمی‌توان اعلام کرد که این سرویس رفع فیلتر شده است یا خیر، اما بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد که از صبح امروز دسترسی به سایت و اپلیکیشن اسپاتیفای بدون نیاز به VPN، و توسط اپراتورهای مختلف اینترنت امکان‌پذیر است.

توجه به این نکته نیز البته ضروری است که در حال حاضر شبکه زیرساخت کشور با حملات سایبری مختلفی از داخل و خارج کشور روبه‌رو است و این احتمال وجود دارد که تغییرات در زیرساخت کشور باعث دسترسی و رفع فیلتر موقتی به اسپاتیفای شده باشد؛ تجربه‌ای که در چندین دوره برای زمان بسیار محدود (کمتر از نیم ساعت) برای سرویس‌هایی چون یوتوب و توییتر نیز وجود داشته است.

اما نشانه‌های دسترسی به اسپاتیفای از صبح امروز وجود داشتند و اکنون نیز بررسی دسترسی به این پلتفرم در چند سرویس‌دهنده‌ی اینترنت نشان از آن دارد که اسپاتیفای فعلاً فیلتر نیست.

ذکر این نکته نیز لازم است که تا تابستان ۹۸، خود اسپاتیفای دسترسی کاربران ایرانی به سرویسش را محدود کرده بود. اما در پایان شهریور ماه، کاربران در شبکه‌های اجتماعی خبر می‌دادند که این محدودیت از سوی اسپاتیفای برداشته شده است. کمتر از یک ماه بعد، این پلتفرم در داخل ایران فیلتر شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8143

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا