جشنواره موسیقی فجرکنسرت کلاسیکموسیقی ایران

نوای صلح و عشق در رودکی طنین‌انداز شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: گروه کر اردیبهشت در حالی در چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر ۹۸ به روی صحنه رفت که امید داشت بتواند به واسطه موسیقی، نویدبخش صلح و عشق باشد و انرژی‌های منفی را به مثبت تبدیل کند.

گروه کر اردیبهشت به رهبری حمید عسگری شامگاه یکشنبه (۲۷ بهمن ماه) به روی صحنه تالار رودکی رفت. در این اجرا شاهین فرهت (دبیر جشنواره) و سفیر ارمنستان در ایران حضور داشتند.

حمید عسگری در ابتدای اجرای امشب در سخنانی اظهار کرد: مفتخریم که در یک شب سرد زمستانی مهمان شما هستیم. موسیقی می‌تواند حال بد را به حال خوب تبدیل کند. اگر قانون بقای انرژی هنوز هم اعتبار داشته باشد، موسیقی می‌تواند با تبدیل انرژی منفی به مثبت در سرنوشت زندگی همه ما تاثیر داشته باشد و به‌واسطه آن به صلح و آرامش رسید. امشب هم به اتفاق شما از صلح و عشق و به امید فرداهای بهتر خواهیم خواند.

در این اجرا نیز همانند برخی دیگر از اجراهای این دوره از جشنواره موسیقی فجر، قطعه‌ای به جانباختگان سانحه هواپیمای مسافربری اوکراین تقدیم شد. عسگری پیش از اجرای این قطعه توضیح داد: این قطعه به مسافرانی که از آسمان راهی جاودانگی شدند تقدیم می‌شود؛ به ویژه به یکی از عزیزانی که در این پرواز حضور داشت و از گروه کر شهر تهران بود.

او همچنین پیش از اجرای قطعه «ما یکی هستیم» با اشاره به بیت «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند» که محتوای این قطعه را تشکیل داده بود، یادآور شد: ۷۰‌۰ سال است که ما با این شعر زندگی می‌کنیم. همین موضوع نشان می‌دهد ما جنگ‌طلب نیستیم و صلح‌طلب هستیم.

همچنین در اجرای امشب یکی از قطعات به سفیر ارمنستان تقدیم شد.

به گزارش ایسنا، سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ بهمن ماه به صورت رسمی اجراهای خود را آغاز کرده و تا ۳۰ بهمن ادامه خواهد داشت. اختتامیه این جشنواره نیز یکم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=8121

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا