جشنواره موسیقی فجرموسیقی ایران

اجراهای شب چهارم جشنواره موسیقی فجر؛ حضور پررنگ هنرمندان بین‌المللی

به گزارش کامینگ سون موزیک: در چهارمین شب از سی‌وپنجمین جشنواره موسیقی فجر، ۱۲ هنرمند و گروه ایرانی و خارجی در شش سالن پایتخت و مجموعا در ۱۲ نوبت روی صحنه خواهند رفت که بیشترین اجراهای هنرمندان خارجی در جشنواره موسیقی فجر را شامل خواهد شد.

امشب (شنبه) ۲۶ بهمن و در چهارمین شب از مهم ترین رویداد موسیقی کشور، گروه‌ها و هنرمندان سبک‌های مختلف موسیقی با هواداران خود در پایتخت دیدار خواهند کرد. بیشترین حضور هنرمندان و گروه های خارجی حاضر در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر امشب رقم خواهد خورد.

برنامه کنسرت‌های شب چهارم جشنواره موسیقی فجر به شرح زیر است:

ساعت ۱۸:۳۰

ارکستر سمفونیک تهران با رهبر مهمان خود نصیر حیدریان در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

گروه های موسیقی آرام جان و نواگردان به ترتیب در فرهنگسرای نیاوران برنامه خود را اجرا خواهند کرد.

گروه موسیقی سرو خراسان با حضور عزیز تنها،محمد قیوم امینی و گروه موسیقی ژیار با حضور مجیدکلابی و ارشک زعفرانی در سالن سوره حوزه هنری برنامه خود را اجرا خواهند کرد.

خواننده موسیقی پاپ محسن ابراهیم زاده در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به روی صحنه خواهد رفت.

ساعت ۲۱:۳۰

تریو جز ایتالیایی لوکا آکینو نوازنده مبتکر و مولف ترومپت اهل جنوای ایتالیا با همراهی فابریو گیوچینو نوازنده آکاردئون و داریو میراندا نوازنده کنترباس در تالار وحدت بروی صحنه خواهد رفت.

گروه کر کمیتاس از کشور ارمنستان به رهبری آربی بابومیان قطعاتی از آهنگسازان بزرگ جهان نظیر گلوریا اثر آنتونیو ویوالدی آهنگساز دوره رمانتیک ایتالیا، آمپلا اثرکومیتاس وارتاپد وقطعه هوپینا اثر آلتونیان از هنرمندان ارمنی را اجرا خواهد کرد.

دوئت زهی آنر از کشور اتریش با هنرمندی دانیل آنر و همسرش باربارا در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

در سالن سوره حوزه هنری گروه تای و دوئوتای به سرپرستی علیرضا برنجیان به روی صحنه خواهد رفت.

وحید اسداللهی نوازنده نام آشنای ناقارا ( ساز کوبه ای آذربایجان) و گروهش در برج آزادی اجرا خواهند داشت.

خواننده موسیقی پاپ محسن ابراهیم زاده در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به روی صحنه خواهد رفت.

سی‌و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در یک نگاه

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر که تا پایان شب سوم خود شاهد اجرای ۲۴ گروه موسیقی در شش سالن پایتخت بوده است است، به ریاست محمد الهیاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه شب ۲۳ بهمن تا روز چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین المللی میزبان مخاطبان خواهد بود و ۸۲ گروه موسیقی در بخش‌های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، بین‌الملل، پاپ، ارکسترال، تلفیقی، بانوان، کودک و نوجوان با ۹۰ اجرا در ۸۰ نوبت به اجرای برنامه می‌پردازند.

جشنواره های استانی موسیقی فجر با حمایت ویژه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و در راستای همراهی با مردم سیل زده از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است و گروه‌های بومی استان سیستان و بلوچستان در این دوره جشنواره از ۲۰ تا ۲۵ بهمن در شهرهای زاهدان، چابهار، نیک شهر و قصرقند اجراهای خود را بروی صحنه برده اند.

در این دوره از جشنواره یاد و خاطره جانباختگان سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی گرامی داشته می‌شود و نخستین دوره جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه سال از برنامه هایی خواهد بود که برای نخستین بار برگزار خواهند شد.

سی‌و پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر امسال در آن ۲۵۳ گروه از ۲۵ استان شرکت کرده و هنرمندان این رویداد از دو طریق دعوت و شرکت در فراخوان برای اجرای برنامه انتخاب شده اند که ۶۰ درصد هنرمندان حاضر از طریق فراخوان و ۴۰ درصد به صورت دعوتی در این رویداد به روی صحنه می روند.

در کنار تهران استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی، خوزستان، گلستان، فارس، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد اروند میزبان این دوره از جشنواره در شهرهای مختلف کشور خواهند بود. در حوزه قدردانی از هنرمندان و استادان بزرگ موسیقی ایران امسال از بزرگانی چون افلیا پرتو، نادر مشایخی، حسن اسکندری و هوشنگ ظریف طی مراسمی در اختتامیه تجلیل به عمل خواهد آمد.

مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پنجشنبه اول اسفند در تالار وحدت طی مراسم ویژه ای با حضور مسئولان کشوری و فرهنگی و هنری همراه با اهالی هنر به ویژه موسیقی و مردم برگزار خواهد شد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=7893

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا