آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایران

سوگنامه‌ای برای محمدرضا لطفی

به گزارش کامینگ سون موزیک:  گروه موسیقی «آن» آلبوم جدید خود را با عنوان «آفتاب روشن» منتشر می‌کند.

مهرزاد هویدا نوازنده و مدیر اجرایی گروه «آن» گفت: «آفتاب روشن» عنوان آلبومی با آهنگسازی آریا محافظ و خوانندگی مهدی امامی است که این اثر موسیقایی توسط گروه موسیقی «آن» اجرا شده است. اشعاری که در این آلبوم استفاده شده است شامل غزلی از سعدی و ترانه‌ای از ایرج دیهیمی است. همچنین اشعار بخش آوازی این اثر از شاعر گرامی حسین منزوی و یزدانبخش قهرمان است.

این هنرمند خاطرنشان کرد: این آلبوم قطعاتی در مایه ابوعطا و دشتی است که در کوک «ابوعطا» اجرا شده. این کوک برای گروه‌نوازی در موسیقی دستگاهی کمتر استفاده می‌شود البته قبلاً هنرمندان بزرگی چون پرویز مشکاتیان در آلبوم «صبح مشتاقان» از این کوک استفاده کرده‌اند. «آفتاب روشن» تلاشی برای آهنگسازی چندصدایی در فضای موسیقی دستگاهی ایرانی است.

مدیر اجرایی گروه «آن» در ادامه عنوان کرد: قرار بود این اثر در تابستان ۱۳۹۷ همزمان با به روی صحنه رفتن کنسرت ضبط شود اما ما همواره مشکلات زیادی در زمینه ضبط آثار موسیقایی به صورت زنده در کشورمان داریم. متاسفانه این مشکلات فنی و بدقولی‌های مکرر صدابردار سالن، گریبان‌گیر این پروژه نیز شد و امکان برداشت صوتی مناسب از این کنسرت را سلب کرد در نتیجه آهنگساز تصمیم گرفت این کار را به صورت استودیویی ضبط کند و این اتفاق سبب تاخیر در انتشار این آلبوم شد. این اثر موسیقایی در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی منتشر می‌شود.

سوگنامه‌ای برای محمدرضا لطفی
گروه موسیقی آن

این نوازنده‌ در ادامه بیان کرد: قطعات آلبوم در استودیو رود توسط آقای احسان عابدی به صورت جداگانه (مولتی ترک) ضبط شده و بخش ساز و آواز به صورت همزمان در استودیو پژواک توسط آقای مهدی سالک اردستانی. در این بخش هنرمند عزیز سیاوش ایمانی به عنوان ناظر ضبط با اعضای گروه «آن» همکاری کرده‌اند.

او درباره عنوان سوگنامه‌ای برای محمدرضا لطفی که در پس نام «آفتاب روشن» در این آلبوم آمده است گفت: این معمول است در فرهنگ‌های موسیقایی اقوام مختلف، آهنگسازان، قطعاتی را در مرثیه یا رثای بزرگان نگارش و تقدیم آنها می‌کنند، «آفتاب روشن» را آریا محافظ در فراق زنده‌یاد محمدرضا لطفی ساخته و تقدیم این استاد گرامی کرده است.

وی در پایان درباره اعضای گروه گفت: در این اثر مهدی امامی (آواز)، هوشمند عبادی (نی)، سپیده مشکی (سه‌تار)، ساناز ستارزاده (تار)، سینا دانش (کمانچه)، آزاده شمس (قیچک)، آوا اره‌سازان (عود)، سینا خشک‌بیجاری (تمبک)، آریا محافظ (آهنگساز، سنتور)، همچنین من به عنوان نوازنده دف، دایره و بندیر با گروه همکاری داشته‌ایم.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=52971

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا