موسیقیموسیقی ایران

به تنها بازیگری که توصیه می‌کنم بخواند حامد بهداد است

به گزارش کامینگ سون موزیک:  بابک رزین از انتشار ترانه «جشن جدایی» به خوانندگی افشین یدللهی خبر داد.

برنامه موسیقی‌محور «صباهنگ» روز سه شنبه ـ ۲۱ دی ماه ـ میزبان بابک زرین ـ موسیقیدان، آهنگساز و تنظیم‌کننده موسیقی سینما و تلویزیون ـ شد و با وی درباره موسیقی گفتگو کرد.

بابک زرین با نام اصلیِ علیرضا شعبانی زرین‌کفش دانش‌آموختهٔ رشتهٔ موسیقی از کنسرواتوار تهران در رشتهٔ آهنگسازی، کنترپوان، موسیقی ترانه و فیلم و آواز اپرا است. زرین از شاگردان بابک بیات و محسن الهامیان بوده‌ است. ساخت موسیقی متن و تیتراژِ چندین فیلم و مجموعهٔ تلویزیونی از جمله رحمان ۱۴۰۰، عاشقانه، تبریز در مه، معمای شاه، متروپل، مأمور بدرقه، مهمان‌پذیر طوبی و … رابر عهده داشته است.

زرین در گفت‌وگویی با رادیو صبا درباره آثارش خاطرنشان کرد: به قول دوستانم من آهنگساز کوششی نیستم، بیشتر جوششی هستم اثری که از من می‌شنوید نتیجه الهامات و جوشش‌های درونی است تا اینکه بخواهم سفارشی کاری را آماده کنم.
از این موارد می‌توانم به تیتراژ سریال «افرا» اشاره کنم که حدود یک سال بود این کار را آماده کرده بودند ولی زمانی که سریال «افرا» را دیدم متوجه شدم این این اثر با محتوای این سریال کاملاً هماهنگ است، گویا برای این سریال ساخته شده است به طوری که من بارها با سکانس‌های آن احساساتی شده‌ام و اشک ریختم.

وی درباره اخلاق حرفه‌ای گفت: با هر کسی که کار می‌کنم با او دوست هم می‌شوم علاوه بر همکاران خوب امروزه دوستان خوبی نیز دارم.

بابک زرین در این برنامه درباره خوانندگی بازیگران صبت کرد و اشاره‌ای به آلبوم محمدرضا فروتن کرد که با آهنگسازی وی تنظیم شده بود.
بابک زرین افزود: من به تنها بازیگری که توصیه می‌کنم بخواند حامد بهداد است. با توجه به ظرفیتی که از وی سراغ دارم و ترانه‌هایی که خوانده است احساس می‌کنم در خوانندگی نیز موفق است.

او درباره‌ی استقبال مردم از آلبوم موسیقی بازیگران توضیح داد، یک ترانه و اثر هنری باید مورد پسند مخاطب قرار بگیرد برخی از هنرمندان دغدغه اولشان بازیگری است و گروهی دیگر خوانندگی و این روی خروجی کار آنها تاثیرگذار است.
البته در زمان گذشته این شرکت‌ها و کمپانی‌ها بودند که در انتشار و استقبال از یک یک آلبوم یا ترانه تاثیر بسیاری داشتند ولی امروزه این فضای مجازی است که در انتشار یک ترانه و آهنگ نقش به سزایی دارد.

انتشار ترانه «جشن جدایی» با خوانندگی افشین یداللهی

زرین در سالروز تولد افشین یداللهی به خاطره کاری با این هنرمند اشاره کرد و گفت: مرحوم یداللهی آدم شوخ طبعی بود و متعهد به کار، به طوری که تنها ترانه‌سرایی بود که من دیده بودم سر ضبط کارهایش حاضر می‌شد، ترانه را از زبان خواننده می‌شنید و در آخرین لحظات نیز آن‌را اصلاح می‌کرد.

وی در ادامه خبر از انتشار ترانه «جشن جدایی» با خوانندگی افشین یداللهی به مناسبت سالروز تولد این  هنرمند داد و گفت: مرحوم افشین یداللهی از ترانه سرایانی بود که خیلی خوب نیز خوانندگی می‌کرد و به همین دلیل نیز ترانه های ماندگاری داشتند.

بابک زرین در پایان گفتگو درباره آخرین کارهایش گفت: درحال حاضر مشغول آهنگسازی برای خوانندگانی مثل پرواز همای و رضا یزدانی هستم و آهنگسازی و تهیه کنندگی کارهای خوانندگان جوانی مثل سعید شریعت، اشکان کیانی و امیر تسلیمی را بر عهده دارم.

برنامه «صباهنگ» هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۸:۳۰ به تهیه‌کنندگی رضا عزتی و با اجرای مهبد قناعت پیشه راهی آنتن صبا می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=50501

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا