موسیقیموسیقی ایران

برگزاری جشنواره “موسیقی فجر” کرمانشاه در هاله‌ای از ابهام!

به گزارش کامینگ سون موزیک:  رییس انجمن موسیقی کرمانشاه با اشاره به گیر و گرفت های مالی و کرونایی برای برگزاری جشنواره موسیقی فجر در کرمانشاه، گفت: برگزاری این جشنواره فعلا قطعی نیست و منتظر تصمیم ستاد کرونای استان هستیم.

شهاب متقی فر، با اشاره به پیگیری چندین ماهه برای برگزاری جشنواره موسیقی فجر گفت: چندین ماه است پیگیریم که بتوانیم جشنواره موسیقی فجر را 23 تا 29 بهمن ماه در استان برگزار کنیم.

وی افزود: این جشنواره بصورت استانی است، البته برخی خوانندگان پاپ کشوری هم در آن حضور خواهند داشت.

متقی فر خاطرنشان کرد: این جشنواره غیررقابتی است و تنها گروه ها به اجرای کنسرت و برنامه‌های خود می پردازند.

رییس انجمن موسیقی کرمانشاه اولین مانع سر راه برگزاری این جشنواره را مسائل مالی عنوان کرد و افزود: از مهرماه پیگیر اعتبارات هستیم، ولی تاکنون به نتیجه نرسیده ایم و در نهایت به بخش خصوصی روی آوردیم.

وی افزود: در حال حاضر چندین اسپانسر بخش خصوصی هستند که تمایل دارند اعتبارات جشنواره را تامین کنند، اما مشکل بعدی بر سر راه ورود بخش خصوصی بحث مجوزهای ستاد کرونا است، زیرا ستاد کرونای استان اعلام کرده که جشنواره باید با 50 درصد ظرفیت برگزار شود و این کاهش ظرفیت برای اسپانسرهای مالی جشنواره به صرفه نیست.

رییس انجمن موسیقی کرمانشاه گفت: اجرای کنسرت های جشنواره قرار است در تالار انتظار صورت گیرد و اگر ظرفیت به نصف کاهش یابد، قطعا برای اسپانسرها به صرفه نخواهد بود.

متقی فر گفت: از طرفی قیمت ها بلیت ها به خاطر جشنواره بودن آن و ایام دهه فجر با تخفیف ارائه می شود و اگر ظرفیت کاهش یابد دیگر عملا برگزاری کنسرت ها توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

رییس انجمن موسیقی استان کرمانشاه از پیگیری برای تغییر نظر ستاد کرونا خبر داد و افزود: پیگیریم تا بتوانیم مصوبه افزایش ظرفیت را برای برگزاری جشنواره بگیریم.

متقی فر با بیان اینکه مهلت کمی برای تعیین تکلیف برگزاری جشنواره باقی مانده، گفت: اگر ظرف دو سه روز آینده تکلیف برگزاری جشنواره و مصوبه ستاد ملی کرونا مشخص نشود، دیگر قادر به برگزاری جشنواره نخواهیم بود.

رییس انجمن موسیقی کرمانشاه گفت: برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره و فراخوان گروه ها و… بسیار زمان‌بر است و اگر ظرف چند روز آینده تکلیف جشنواره مشخص نشود، نمی توانیم جشنواره را برگزار کنیم.

متقی فر گفت: بسیاری خوانندگان پاپ در حال حاضر بسیار پرمشغله هستند و بعد از یکی دو سال تعطیلی کاری ناشی از کرونا، اکنون ترافیک کاری بالایی دارند و هماهنگی آنها برای اجرای کنسرت در ایام دهه فجر بسیار دشوار است و باید زودتر در این زمینه اقدام شود.

وی افزود: با توجه به این شرایط می طلبد که ظرف دو سه روز آینده وضعیت برگزاری جشنواره و مصوبه ستاد کرونای استان در این زمینه مشخص شود.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=49506

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا