بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۵ دی سینما ، تئاتر و موسیقی؛ سامان دارابی

به گزارش کامینگ سون موزیک: سامان دارابی بازیگر و کارگردان ایرانی متولد سال ۱۳۶۱ در شهر تهران می باشد. وی لیسانس بازیگری خود را از دانشگاه آزاد اسلامی گرفته است. ایشان مدتی هم مدرس بازیگری بود

شروع فعالیت سامان دارابی

ایشان بازیگری را با تئاتر آغاز کرده است و موفق شده که سوابق زیادی را در این عرصه کسب کند و از چهره های شاخص تئاتر محسوب میشود که رزومه بسیار موفقی دارد.

ورود به تلویزیون سامان دارابی

اولین حضور سامان دارابی در تلویزیون به فیلم زیر بازارچه به کارگردانی محمد عمرانی برمی گردد که در سال ۸۰ از تلویزیون پخش شد. وی پس از آن در سریالهای متعددی به ایفای نقش پرداخت که از این میان مشهورترین شان معمای شاه و تبریز در مه بود.

حساسیت سامان دارابی در تئاتر

سامان به گفته خودش سعی می کند بیشتر وقتش را برای تئاتر بگذارد. سامان در انتخاب نقشهایش برای تئاتر بسیار حساس است و سعی می کند نقشهای شبیه به هم را به هیچ وجه بازی نکند. او در نمایشهای زیادی به روی صحنه رفت و مفتخر به دریافت جوایز گوناگونی شد.

شهرت سامان دارابی

وی با سریال گسل بود که در تلویزیون بیش از پیش دیده شد. تهیه کننده این سریال محسن چگینی چند کار سامان دارابی را در تئاتر دیده بود و او را بر ای بازی در گسل به کارگردان فیلم علیرضا بذرافشان معرفی کرد.

به گفته خود سامان حضور محدود او که به چند سکانس کوتاه ختم می شد، باعث شد که آنطور که باید در فیلم دیده نشود ولی با این حال کارگردان از حضور و بازی او در فیلم بسیار راضی بود.

اوج هنر سامان دارابی را می توان مربوط به سریال گسل و بازی در نقش شوکت دانست که باعث دیده شدن و شهرت وی شد. او در سریال نقش فردی به اسم شوکت را بازی می کرد که با تکیه کلام بچه زرنگ تیرون شناخته می شد. گسل یک فیلم درام حادثه ای و کمدی است که در آن بازیگرانی چون: بیژن امکانیان و سام درخشانی نیز حضور داشتند.

تمرکز سامان دارابی در تئاتر

حضور او در مدیومهای سینما و تلویزیون بسیار محدود بوده است، هرچند از نظر او بازیگری تمام عشق و علاقه اوست و برایش فرقی نمی کند که در سینما باشد یا تئاتر و تلویزیون و او برای بازی نقشی در سینما و تلویزیون به اندازه ایفای نقشی در تئاتر، حساس و سخت گیر است. اما سعی دارد بیشترین تمرکز و حواسش را برای کار تئاتر بگذارد.

تدریس سامان دارابی

سامان دارابی در سال ۹۴ بعنوان مدرس در آموزشگاه سینمای ایران تدریس بازیگری می کرد البته پیشنهاد تدریس از دانشگاه آزاد را هم داشت که بخاطر حقوق کم آن قبول نکرد

کارگردانی سامان دارابی

با اینکه عشق واقعی و بخش عظیمی از تمرکزم روی بازیگری است ولی به کارگردانی هم علاقه ویژه ای دارم و در نظر دارم که چند وقت دیگر اگر اتفاقی نیفتد، یک کار تئاتر را کارگردانی کنم، اما باز هم باید دید که چه می شود

ازدواج سامان دارابی

سامان دارابی هنوز ازدواج نکرده و همدم تنهایی او سگ خانگی اش ملوس است که بسیار دوستش دارد.

جوایز و افتخارات سامان دارابی

جایزه سوم بازیگری مرد”خانه عروسک” تهران، تالار مولوی، ششمین جشنواره تئاتر تجربه
لوح تقدیر بازیگری در جشن بازیگری، ششمین دوره بزرگداشت هفته تئاتر از انجمن بزیگران خانه تئاتر سال ۱۳۸۸
جایزه دوم بازیگری مرد “معرکه ی اهل طرب” تهران، خانه نمایش، اولین جشنواره تئاتر ملی جوان سال ۱۳۸۹
لوح تقدیر در بیست و هفتمین نشست تخصصی “صحنه کاغذی” فرهنگسرای فردوس

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=49457

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا