بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۲ دسامبر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ جوس ورلد

به گزارش کامینگ سون موزیک:  جرد آنتونی هیگینز (انگلیسی: Jarad Anthony Higgins؛ زادهٔ ۲ دسامبر ۱۹۹۸ – درگذشتهٔ ۸ دسامبر ۲۰۱۹) شناخته‌شده با نام هنری جوس ورلد (به انگلیسی: Juice Wrld) رپر ، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی بود. جوس ورلد در ۸ دسامبر ۲۰۱۹ در سن ۲۱ سالگی بر اثر سکتهٔ مغزی و اوردوز درگذشت. وی در مراسم جوایز موسیقی بیلبورد ۲۰۱۹، برندهٔ جایزهٔ بهترین هنرمند جدید شد.

نام شناسنامه‌ای جرد آنتونی هیگینز
نام(های) دیگر JuiceTheKidd
زاده ۲ دسامبر ۱۹۹۸
شیکاگو، ایلینوی، ایالات متحده آمریکا
درگذشته ۸ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۱ سال)
اوک لاون، ایلینوی، ایالات متحده آمریکا
علت مرگ سکته مغزی به‌علت مصرف اکسی‌کدون
ژانر هیپ هاپ، ترپ، ایمو رپ، رپ زیرلبی
پیشه(ها)
  • رپر
  • خواننده
  • ترانه‌سرا
سال‌های فعالیت ۲۰۱۵–۲۰۱۹
ناشر(ان)
  • گرید آ
  • اینترسکوپ

زندگی‌نامه

جوس ورلد با نام اصلی جارد آنتونی هیگینز؛ موسیقی دان فقید شیکاگویی در ۲ دسامبر ۱۹۹۸ در اوک لاون، ایلینوی، آمریکا زاده شد. والدینش وقتی کودک بود، از هم جدا شدند و او همراه برادر بزرگش، کنار مادر ماند. مادرش یک سخنران مذهبی بود که اجازه نمی‌داد پسرانش به رپ گوش دهند؛ اما او به کمک پسرخاله‌هایش کارهای «گوچی مان»، «بردمن» و «لیل وین» را شنید و جذب این سبک شد.

او کارش را با نواختن پیانو آغاز کرد و سپس، درامز و گیتار آموخت. در دورهٔ دبیرستان کار بر روی موسیقی رپ را جدی‌تر پیگیری کرد و با قطعهٔ «همیشه» در سال ۲۰۱۵ که روی ساوندکلاود منتشر کرد، خودش را نشان داد. هیگینز پس از انتشار میکس‌تیپ «۹ ۹ ۹»، سرانجام نخستین آلبوم استودیویی خود به‌نام «خداحافظ و شرت کم» را در ۲۳ مه ۲۰۱۸ منتشر کرد که توانست به جایگاه ششم جدول بیلبورد ۲۰۰ صعود کند و موفق به کسب گواهی پلاتین از انجمن صنعت ضبط آمریکا شود. علاوه بر به دست آوردن این موفقیت‌ها برخی از منتقدین موسیقی او را جوانترین سیاهپوست موفق شیکاگویی در رپ می‌دانند. همچنین او با خوانندگان مطرحی از جمله امینم، هالزی، پست مالون، تراویس اسکات، مارشمالو، فیوچر، بی‌تی‌اس و… همکاری‌های درخشانی داشته‌است.

مرگ

وی در روز ۸ دسامبر ۲۰۱۹ بعد از پرواز از لس آنجلس به شیکاگو، در فرودگاه دچار تشنج و حملهٔ عصبی شد و پس از انتقال به بیمارستانی در اوک لاون درگذشت.

در هنگام پرواز، وی و همراهانش خبردار شدند که مأموران اف‌بی‌آی پرواز آن‌ها را به‌علت حمل مواد مخدر و اسلحهٔ غیرمجاز تحت نظر دارند. بعدها روشن شد که مقدار ۳۲ کیلوگرم ماری‌جوآنا در هواپیما کشف شده‌است. همراهان هیگینز به کادر پرواز اطلاع دادند که او تعداد زیادی قرص نامعلوم را برای جلوگیری از کشف بلعیده. هنگام خروج از فرودگاه، وی دچار حملهٔ عصبی و تشنج شد. علت مرگ سکتهٔ مغزی اعلام شد.

آلبوم‌شناسی

  • (2018) Goodbye & Good Riddance «خداحافظ و شرت کم»
  • Wrld on Drugs (به همراه فیوچر) (2018)
  • (Death Race for Love (2019
  • (Legends Never Die (2020
  • (The party Never ends (2021

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=48166

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا