موسیقیموسیقی ایران

درخشش موسیقی نواحی در اختتامیه جشنواره تلویزونی مستند

به گزارش کامینگ سون موزیک: مراسم اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند با حضور دو گروه موسیقی از استان‌های لرستان و مازندران همراه بود که حال و هوای این مراسم را جذاب کرد.

دوشنبه هشتم آذر 1400 بود که پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند برگزیدگانش را در مراسم اختتامیه معرفی کرد. یک از بخش‌های مهمِ این مراسم اجرای دو گروهِ موسیقی نواحی بود. گروهی از لرستان و گروهی از مازندران به تهران آمده بودند تا در اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند، برای مستندسازان بخوانند و بنوازند.

حسین‌رضا اسدی خواننده موسیقی لرستان و محمدرضا اسحاقی خواننده و نوازنده موسیقی مازندران، همراه با گروه‌هایشان به سالن مرکز همایش‌های صدا و سیما آمده بودند تا در دو بخش مختلف به اجرای موسیقی بپردازند.

در سال‌های گذشته رسم شده بود که برای مراسماتِ اینچنینی، خوانندگان موسیقی پاپ را با هزینه‌های هنگفت دعوت می‌کردند. خوانندگانی که سالانه کنسرت‌ها و درآمدهای هنگفتی داشتند و ول کُنِ همین اجراهای اُرگانی و مراسم‌های خاص هم نبودند

خوشبختانه اما حضور برخی از چهره‌های جوان و خوش سلیقه در مدیریتِ مراسمات و برنامه‌های اُرگانی، موجب شده که موسیقی نواحی نمود بیشتری داشته باشد. دعوت از هنرمندان موسیقی نواحی برای اینگونه برنامه‌ها و مراسمات، نوعی حمایت از این موسیقیِ‌ اصیل و ماندگار است.

در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند هم دو گروهِ با کیفیت از موسیقی لرستان و مازندران دعوت شده بودند.

محمدرضا اسحاقی و گروهش ابتدا به صحنه رفتند و قطعاتی از موسیقی مازندران را نواختند.

در ادامه برنامه هم حسین‌رضا اسدی با کمانچه نوازیِ داوود رضایی و تنبک‌نوازیِ‌ فرهاد امرایی به صحنه آمدند و نغمه‌هایی از موسیقی لرستان را برای مخاطبان نواختند.

جالب اینکه این مراسم از شبکه مستند به صورت زنده پخش می‌شد و مخاطبان تلویزیونی هم توانستند دقایقی از موسیقی ناب لرستان و مازندران را بشنوند.

حسین‌رضا اسدی خواننده جوان موسیقی لرستان است که پیش از این آلبوم‌های «لحظه ناب» با آهنگسازی مجید درخشانی، «فانوس شب آغوش» با آهنگسازی حسین پرنیا و «هنارس» از او منتشر شده است. اسدی تا کنون چندین کنسرت‌ در خارج از کشور برگزار کرده که در این زمینه می‌توان به کنسرت موسیقی ایرانی در سارایوو به همراه گروه راوی و همچنین کنسرت موسیقی ایرانی و فولکلور در ازبکستان به همراه گروه زاگرس اشاره کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=48142

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا