موسیقیموسیقی ایران

استان همدان، میزبانِ نخستین جشنواره موسیقی عاشیقی

به گزارش کامینگ سون موزیک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری نخستین جشنواره موسیقی عاشیقی، نخستین بار در استان خبر داد.

احمدرضا احسانی گفت: فراخوان برگزاری این رویداد موسیقایی با نام «عاشیقلار بایرامی» نیز منتشر شده است.

وی افزود: این جشنواره با هدف حفظ و اشاعه موسیقی مقامی و عاشیقی و با توجه به وجود ظرفیت‌های منحصر به فرد در حوزه موسیقی ترکی و عاشیقی و همچنین وجود هنرمندان برجسته و صاحب نام بومی در استان همدان به میزبانی شهرستان کبودرآهنگ برگزار می‌شود.

احسانی با دعوت از هنرمندان، پژوهشگران و تولیدکنندگان آثار موسیقی برای شرکت در این جشنواره، افزود: اجرای موسیقی عاشیقی در سه بخش به شکل غیر رقابتی و آثار مکتوب (کتاب و مقاله) و آثار صوتی به شکل رقابتی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تأکید کرد: هنرمندان در بخش موسیقی عاشیقی (غیررقابتی) می‌توانند در سه محور اجرای داستان‌ها و مقام‌ها با ساز چگوور، اجرای داستان‌ها و مقام‌ها با ساز تار و اجرای مقام‌های ویژه موسیقی ترکی همدان با ساز بالابان و سرنا در جشنواره شرکت کنند.

احسانی، درباره بخش آثار مکتوب (کتاب و مقاله) و آثار صوتی (رقابتی) جشنواه هم تصریح کرد: در این بخش محققان و تولیدکنندگان آثار صوتی می‌توانند با ارسال آثار خود که از سال ۱۳۹۵ به بعد در زمینه کتاب، مقاله و آلبوم منتشر شده در جشنواره شرکت کنند که در این بخش در سه حوزه کتاب و مقاله و آلبوم به اثر برگزیده جایزه اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: علاقمندان برای دریافت فرم شرکت در جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به نشانی https://hamedan.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=48098

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا