موسیقی ایران

«مرد میدان» را در 2 ساعت ساختیم

به گزارش کامینگ سون موزیک: شب گذشته یکشنبه 15 دی 1398 علیرضا افتخاری مهمان ویژه‌برنامه تلویزیونی شبکه‌ سوم بود تا قطعه‌ای را به مناسبت شهادت سردار سلیمانی رونمایی کند.

علیرضا افتخاری خواننده سرشناس موسیقی ایرانی درباره‌ تولید قطعه‌ای به مناسبت شهادت سردار سلیمانی در زمانی کوتاه گفت: آدمی اگر بخواهد کاری انجام دهد، دیگر نیازی به تامل ندارد.

اندیشه‌ای که تبحر هم داشته باشد نیاز به طولانی بودنِ زمان هم ندارد. وقتی به عنوان خواننده کارت را بدانی و آهنگساز هم کاربلد باشد، انجام هر کاری راحت می‌شود.

دکتر محمدرضا چراغعلی به عنوان آهنگساز این اثر با کاردانیِ خودش این اثر را ساخت و اشعار هم که از حضرت مولانا بود. خودِ حاج قاسم این بیت‌ها را در زمان حیاتش دکلمه کرده بود.

او ادامه داد: ما این قطعه را در حدود دو ساعت ساختیم و تنظیم شد و من هم خواندم. در فضایی این اثر را خواندیم که مردم عزیزمان تحت تاثیر این بی‌مرامی دشمنان قرار گرفته‌اند. از نظر انسانی این کارِ دشمنان اصلا درست نبود.

حتی پرندگان و شاخه‌ و درختان و کل کائنات از این اتفاق ناراحتند، که چرا از پشت خنجر می‌زنید و چرا ناآگاهانه به وجود مبارک کسی ضربه می‌زنید که کارش فقط صلح بوده است.

افتخاری تأکید کرد: شاید عده‌ای ندانند و نشناسند شخصیت سردار سلیمانی را؛ اما به راستی که این سردار اسلام هر قدمی برمی‌داشت برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه بود. ما هم از نظر شوق و ذوق خواستیم بگوییم که ما هم دِینی داریم و در این گوشه کنارها بیداریم و هرگاه لازم باشد انجام وظیفه می‌کنیم.

این خواننده موسیقی ایرانی تأکید کرد: موج مردم من را از خانه بیرون کشید تا اگر آوازی دارم بیایم و آن را به کار گیرم. مرم با پای پیاده و با عشق آمدند. چه بگویم که در خور شأن این نزول باشد. خوشحال شدم که من هم سهمی در این فضا داشتم.

افتخاری گفت: جمعیت بزرگ مردم را دیدم و خواستم به میان جمعیت بیایم. اما دیدم که با خواندن این اثر بهتر می‌توانم تأثیرگذار باشم.

این کار به مردم ایران تقدیم می‌کنم تا بگوییم که خنجر زدن از پشت را قبول نمی‌کنیم. هیچ ایرانی سلحشور، جوانمرد و وطن‌پرستی این خنجر از پشت را قبول نمی‌کند. ما به این سردار بزرگوار افتخار می‌کنیم. او تا پایان جانش ایستاد تا مردانگی را به ما نشان دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=4542

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا