موسیقیموسیقی ایران

«یوآخیم هاینتس»؛ موزیسین آلمانی به ایران آمد

به گزارش کامینگ سون موزیک: یوآخیم هاینتس (استاد آهنگسازی دانشگاه موسیقی تئاتر و رسانه‌ی هانوفر) پس از مدت زمانی طولانی به ایران آمد.

یوآخیم هاینتس (موسیقی‌دان و آهنگساز اهل آلمان) در هفته‌ی آخر تابستان به ایران آمد و برنامه‌هایی را در همکاری گروه موسیقی «یارآوا» و انجمن موسیقی استان البرز به اجرا گذاشت.

یوآخیم هاینتس استاد آهنگسازی دانشگاه موسیقی، تئاتر و رسانه‌ی هانوفر، مدیر استودیوی الکترونیک انستیتوی موسیقی نو اینکونتری، رئیس انجمن موسیقی نو هانوفر، رئیس سابق انجمن موسیقی الکترونیک آلمان، مدیر بخش موسیقی الکترونیک گروه موسیقی یارآوا، عضو هیئت داوران مسابقه‌ی آهنگسازی رضا کروریان، توسعه‌دهنده‌ی پروژه‌های متن‌باز سی‌ساوند و سی‌ساوندکیوتی و… است.

1ed8f03c-0c83-4346-aaca-9c7158833a69

 

رژین منیبی (مدیر روابط عمومی یارآوا) در اینباره گفت: حدود ۱۳ سال است که این آهنگساز سرشناس موسیقی الکترونیک در سفرهایش به ایران سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها، مسترکلاس‌ها و اجراهای متعددی را به خصوص در فستیوال بین‌المللی موسیقی الکترونیک تهران برگزار می‌کند. پیش از همه‌گیری کرونا و در آخرین سفر خود به ایران، کارگاه یک روزه‌ی آهنگسازی برای صدا و الکترونیک را ارائه نموده بود. هاینتس در این سفر نیز مسترکلاس آهنگسازی و دو سخنرانی در قالب برنامه‌ی خلوت موسیقی برگزار کرد.

منیبی درباره‌ی نحوه‌ی برگزاری این برنامه‌ها گفت: به علت شرایط کرونا برای این برنامه‌ها محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده بود. کلاس‌های آهنگسازی و همچنین سخنرانی‌ها با تعداد محدود برگزار شدند. کلاس آهنگسازی در فضای باز «خانه‌ی ساز یارآوا» و به علت رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در سه روز مختلف و سخنرانی‌ها با همکاری انجمن موسیقی استان البرز، در خانه‌ی هنرمندان کرج ارائه شد.

مدیر روابط عمومی یارآوا در پایان گفت: آخرین برنامه‌ی حضوری یارآوا درست چند روز پیش از اعلام شیوع بیماری کرونا در ایران، به کارگاه آهنگسازی یوآخیم هاینتس اختصاص داشت و حالا بعد از بیش از یک سال و نیم، اولین برنامه‌ی حضوری گروه نیز با حضور ایشان برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=44933

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا