موسیقی ایران

سارا بالو: رمز ماندگاری یک ترانه به تعداد دانلود نیست

به گزارش کامینگ سون موزیک: سارا بالو ترانه‌سرا در مورد جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: همکاری‌های جدیدی با رضا صادقی، محمدرضا مقدم، باراد، والایار، بابک مافی و محمد زند وکیلی دارم، همین‌طور حمیدرضا حامی که مدت‌ها است منتظر انتشار دو ترانه با صدای ایشان هستم.

بالو ادامه داد: همچنین با چند خواننده جوان همکاری‌هایی دارم که به‌زودی منتشر می‌شود. ضمن اینکه همکاری‌هایی با تعدادی از آهنگسازان مطرح کشور ازجمله حامد حنیفی، پدرام کشتکار، اشکان خشایی، علی نیا و امیر مهراد خواهم داشت که به امید خدا به‌زودی این قطعات منتشر می‌شود.

او ادامه داد: بنده اصولاً کارگاه ترانه برگزار نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم از اساتید برجسته شعر مطالبی را یاد بگیرم و در کارگاه‌های ترانه نیز شرکت کنم. نوشتن ذاتی است، اما شرکت کردن در کارگاه‌ها هم کمک زیادی به من کرد. بنده علاوه بر این که در کارگاه ترانه بابک صحرایی حضور داشتم، در کارگاه تلفیق ترانه و موسیقی سیامک عباسی نیز حضور داشتم و مطالب زیادی را یاد گرفتم.

وی افزود: قصد انتشار مجموعه ترانه جدیدم را دارم، اما از آنجا که متأسفانه خیلی‌ها زیاد به سمت خواندن کتاب نمی‌روند، سعی می‌کنم بیشتر از دریچه موسیقی وارد شوم و به همین دلیل انتشار مجموعه جدیدم را مقداری به تأخیر انداختم.

این ترانه‌سرا در مورد وضعیت ترانه گفت: در کل نگاه انتقادی ندارم و معتقد هستم هر چیزی در جای خودش برای قشری از جامعه مورد احتیاج است. اعتقاد دارم بهترین ترانه‌سراها در داخل کشور حضور دارند و کارهای ارزشمندی منتشر می‌شود که موسیقی ایران در کل دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: بنده اصولاً به حفظ قواعد بسیار پایبند هستم و بیشتر از آن به رعایت قافیه‌ها پایبند هستم اما وزن را گاهی به دلیل اینکه بر روی ملودی می‌نویسم، تغییر می‌دهم و به این که ترانه وزن ثابتی داشته باشد اعتقادی ندارم.

بالو همچنین در مورد عوامل توجه و علاقه مردم به یک ترانه نیز خاطرنشان کرد: عوامل توجه و علاقه مردم به یک ترانه واقعاً مشخص نیست، اما همزادپنداری نسل جوانمان با ترانه‌هایی که منتشر می‌شود بسیار حائز اهمیت است و این که بتوانند خودشان را جای کاراکتر ترانه قرار دهند و حس کنند ترانه را تجربه کردند. این مسئله می‌تواند دلیل دانلود بالای یک ترانه یا قطعه موسیقی باشد، اما رمز ماندگاری یک ترانه به تعداد دانلود نیست و معمای بسیار پیچیده‌ای دارد. در هر صورت هر هنرمندی آرزوی ماندگاری دارد و هر کسی که بتواند مفاهیم عمیق و تأثیرگذار در ترانه‌اش داشته باشد می‌‌تواند ماندگار شود.

بالو این روزها در مقام ترانه‌سرا با خواننده‌هایی چون رضا صادقی و حمیدرضا حامی همکاری می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=4453

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا