موسیقیموسیقی ایران

«گفت‌وگو» برای شنیدن آماده شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: آلبوم موسیقی «گفت‌وگو» با هنرمندی حمید متبسم و کاوه محمودیان در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«گفت‌وگو» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های منتشر شده در بازار موسیقی است که با هنرمندی حمید متبسم و همراهی کاوه محمودیان شنیدنی شده است.

«چهار مضراب – درویش خان»، «دخترک ژولیده – علینقی وزیری»، «ضربی ترکی – ابوالحسن صبا»، «خوارزمی – فرامرز پایور»، «شور انگیز- پرویز مشکاتیان»، «پرواز خیال – حمید متبسم» از جمله آثاری هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

امیرعباس ستایشگر (ناشر)، جک لاوبند (ضبط و میکس موسیقی)، مریم رمضانلو (عکس روی جلد)، محبوبه گلباز و کیوان کریمی (عکس هنرمندان) نیز دیگر عوامل اجرایی اثر را تشکیل می‌دهند.

حمید متبسم درباره این آلبوم نوشته است: «گفت‌وگو» خاطرات شنیداری من است، جلوه‌ای است از چگونگی دلباختگی ام به موسیقی ایران، وفاداری است به هنری که اعتبار و سربلندی ام از اوست. قدردانی است از درویش، وزیری، صبا، پایور، مشکاتیان و اشاره‌ای است به روند تکاملی ذهنی و هنری‌ام با اجرای آثار این استادان»

حمید متبسم از جمله آهنگسازان و نوازندگان شناخته شده موسیقی ایرانی است که تحصیلات خود را از هنرستان موسیقی ملی آغاز و در مجموعه‌های دیگری چون دانشسرای هنر ادامه داد. او طی این دوران نزد هنرمندانی چون علی متبسم، حبیب الله صالحی، زیدالله طلوعی، هوشنگ ظریف، حسین علیزاده و محمدرضا لطفی نوازندگی و ردیف موسیقی ایران را فرا گرفته است.

عضویت در کانون «چاووش» و گروه «عارف»، تشکیل گروه‌های «چکاوک»، «دستان»، «مضراب»، تاسیس انجمن تار و سه تار، بنیاد سیمرغ و برگزاری یازده سمینار سالانه موسیقی در اروپا از جمله فعالیت‌های هنری او محسوب می‌شوند.

«بامداد»، «بوی نوروز»، «لولیان»، «به نام گل سرخ»، «شوریده (برنده عنوان شوک موسیقی از مجله موسیقی لوموند و جایزه بهترین موسیقی سال ۲۰۰۳ وزارت فرهنگ فرانسه)»، «سیمرغ»، «زمزمه ها»، «زمستان»، «تو کیستی» و «تاروپود» هم مجموعه‌های موسیقایی هستند که توسط حمید متبسم منتشر شده‌اند.

کاوه محمودیان از جمله هنرمندان جوان و فعال حوزه موسیقی ایرانی است که نوازندگی تمبک و مبانی وزن و ریتم را نزد فرهاد بازرگان، پژمان حدادی و پدرام خاور زمینی آموخته است.

هم نوازی با هنرمندانی چون داریوش طلایی، حمید متبسم، پدرام خاور زمینی، جاوید افسری راد، ناصر رزازی، عدنان کریم، ارژنگ سیفی زاده، پویان بیگلر، رزگار ملا محمودی و نوازندگان اروپایی، شرکت در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی و انتشار آلبوم‌های «چکاوک» با داریوش طلایی و «ادوار» با پدرام خاورزمینی از جمله فعالیت‌های هنری اوست.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=44472

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا