موسیقیموسیقی ایران

ده ناشر برتر موسیقی ایران در سال ۹۹ معرفی شدند

به گزارش کامینگ سون موزیک: در سال تمام کرونایی ۹۹ که موسیقی از کسب درآمد اصلی خود در ایران یعنی کنسرت محروم ماند؛ به نقل از سایت نمافر و بر اساس داده‌های رسمی سایت دفتر موسیقی، نشر موسیقی ایران مجوز با اختلاف فعالترین ناشر موسیقی ایران شد.

موسیقی که در ایران از خلاء پلتفرم مخصوص به خود جهت نشر آثار و درآمدزایی از آن ضربه‌های جبران ناپذیری می‌خورد با همه‌گیری ویروس کرونا از بزرگترین منبع درآمدی خود یعنی کنسرت هم محروم ماند. شاید به همین دلیل اهمیت ناشرینی که در این برهه از زمان بیشتر به حوزه نشر موسیقی پرداخته‌اند بسیار بالاست و باید به آن‌ها ارج نهاد.

به همین بهانه ده ناشر برتر ایران را به اختصار معرفی می‌کنیم.

۱. ایران مجوز

نشر موسیقی ایران مجوز (موسسه ویواآوا) که در چندسال گذشته ناشر بسیاری از هنرمندان برجسته کشور از جمله شهرداد روحانی، گرشا رضایی، وحید تاج، سینا سرلک، شهرام شکوهی، عبدالحسین مختاباد، احسان نی زن، مهرداد عالمی و… بوده است با اختلاف توانست در سال ۹۹ عنوان فعالترین و برترین ناشر موسیقی ایران را به خود اختصاص دهد. ایران مجوز که پیش از همه گیری کووید ۱۹ در برگزاری کنسرت نیز از فعالترین‌های این حوزه در کشور بوده است در این برهه حساس توانست در حوزه نشر نیز موسیقی را یاری کند.

۲. نشر موسیقی کوک

این موسسه که تمرکز بیشتری در حوزه راک دارد توانسته رده دوم را به دست بیاورد. کوک که ناشر خواننده پیشرو موسیقی ایران، کاوه یغمایی ست توانسته با این آرتیست بین المللی چندین قطعه و آلبوم پرطرفدار را به گوش علاقه مندان موسیقی برساند.

۳. فریاد نت هشتم

موسسه پرکار دیگری که نشر آثار هنرمند برجسته موسیقی سنتی، استاد ایرج خواجه امیری را بر عهده دارد و هنرمندان دیگری چون محمدرضا غفاری و ایمان حجت نیز با این نشر همکاری داشتند.

۴. هشت بهشت سبز

این موسسه کرجی هم از موسسات فعال موسیقی کشور به شمار می‌رود که سال گذشته با احسان دریادل قطعاتی موفق را منتشر کرد. هشت بهشت سبز همچنین از جمله فعالین برگزاری کنسرت‌های استان البرز به شمار می‌رود.

۵. پدیده نت هشتم

اغلب فعالیت این موسسه اصفهانی با هنرمندان غیرسرشناس بوده و توانسته با بسیاری از خواننده‌های کار اولی همکاری داشته باشد.

۶. آوازی نو

موسسه نام آشنایی که ناشر خوانندگان مطرحی همچون حمید هیراد، فرزاد فرخ، راغب، ماکان بند و پازل بند بوده است. آوازی نو توانسته در چندسال اخیر چندین خواننده در سطح اول مارکت موسیقی ارائه دهد و کنسرت‌های پرفروشی را داشته باشد.

۷. گیتی گویش

شرکت گیتی گویش نیز از شرکت‌های قدیمی فعال حوزه نشر موسیقی می‌باشد که قطعه «ایران ما» با صدای امین عراقی از بارزترین آثار این ناشر در سال گذشته بود.

هم نوای کوبان، آوای مهر میهن و چنگ آوای کویر دیگر موسسات موفق در حوزه نشر موسیقی بودند که با هنرمندانی همچون محسن ابراهیم زاده، علی عبدالمالکی، علی زندوکیل و مهدی سلطانی همکاری داشتند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=43001

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا