بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۲۶ ژوئیه سینما ، تئاتر، ادبیات و موسیقی؛ کِوین اِسپِیسی

به گزارش کامینگ سون موزیک: کِوین اِسپِیسی (به انگلیسی: Kevin Spacey) با نام اصلی کوین اسپیسی فاولِر (زادهٔ ۲۶ ژوئیهٔ ۱۹۵۹) بازیگر تئاتر ، تلویزیون و سینما ، کارگردان فیلم، تهیه‌کننده فیلم، فیلم‌نامه‌نویس و خواننده آمریکایی است. اسپیسی در دهه نود با بازی در فیلم های موفقی چون هفت و محرمانه لس آنجلس و مظنونین همیشگی و زیبایی آمریکایی و دریافت دو جایزه اسکار تبدیل به هنرمندی مشهور شد.

زندگی‌نامه

کوین اسپیسی فاولِر در اورنج جنوبی، نیوجرسی آمریکا زاده شد. مادرش منشی و پدرش نویسنده برنامه‌های تبلیغاتی و صنعتی بود. کوین اسپیسی حرفه خود را به عنوان هنرپیشه تئاتر در دهه ۱۹۸۰ (میلادی) آغاز کرد و سپس وارد تلویزیون و سینما شد. در دهه ۱۹۹۰ (میلادی) هنرپیشگی وی توجه و تحسین فراوان منتقدان را برانگیخت و برای بازی در فیلم مظنونین همیشگی برندهٔ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و برای فیلم زیبایی آمریکایی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد. از دیگر نقش‌های برجستهٔ می‌توان به محرمانه لس آنجلس، بیبی راننده، هفت، شنا با کوسه‌ها، به دیگری نیکی کن، مذاکره‌کننده و کی-پکس اشاره کرد. در تئاتر برادوی، اسپیسی جایزه تونی برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک نمایش را برای بازی در گمشده در یانکرز به دست آورد. او از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ کارگردان هنری تئاتر اولد ویک لندن بوده‌است. از سال ۲۰۱۳ وی در سریال درام سیاسی خانه پوشالی محصول شبکه نت‌فلیکس بازی می‌کند که برایش جایزه گلدن گلوب بهترین هنرپیشه مرد سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزه امی بهترین هنرپیشه نقش اول مرد در یک سریال درام را به همراه داشته‌است.

زندگی شخصی

در سال ۲۰۱۷ (میلادی)، کوین اسپیسی رسماً اعلام کرد که اکنون «به عنوان یک همجنس‌گرا» زندگی می‌کند.

اتهامات آزار جنسی

در اکتبر ۲۰۱۷، آنتونی رپ ادعا کرد کوین اسپیسی در سال ۱۹۸۶ (میلادی) هنگامی که رپ ۱۴ سال داشت، در حالت مستی قصد نزدیکی جنسی به او را داشته‌است.در پاسخ به این اتهامات، اسپیسی عنوان کرد که چنین اتفاقی را به‌خاطر نمی‌آورد و اگر اتفاقی که رپ می‌گوید رخ داده، صادقانه از او عذرخواهی می‌کند. اتهامات مشابهی نیز توسط گوینده اخبار، هیثر اونرو (به انگلیسی: Heather Unruh) و روبرت کاوازوس (به انگلیسی: Roberto Cavazos) بین سال‌های ۱۹۹۶ (میلادی) تا ۲۰۱۳ (میلادی) مطرح شده‌است.

با توجه به اتهامات مطرح شده، شبکه نت‌فلیکس ساخت ادامه مجموعهٔ تلویزیونی خانه پوشالی را متوقف کرد. فصل ششم به‌عنوان آخرین فصل این مجموعه اعلام و پخش آن در سال ۲۰۱۸ پایان یافت. هرچند که در ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۹ از اتهامات وارده تبرئه شد اما هشت تن از دست‌اندرکاران این مجموعه نیز اسپیسی را به سوءرفتار جنسی متهم کردند.

فیلم‌شناسی

آلبوم‌شناسی

آلبوم

  • فراتر از دریا: موسیقی فیلم (۲۰۰۴)

تک‌آهنگ

  • جادو سیاه قدیمی (۱۹۹۷) از موسیقی فیلم نیمه‌شب در باغ خوب و بد

اجرای زنده

  • بازی‌های فکری – مراسم گرامیداشت جان لنون – تالار موسیقی رادیو سیتی (۲۰۰۱)

جوایز و نامزدی‌ها

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=41781

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا