موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

دلجویی از استادِ دوتارنواز

به گزارش کامینگ سون موزیک: نمایندگان انجمن موسیقی ایران و سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از استاد حسن سمندری دلجویی و ساز دوتار به این هنرمند اهدا کردند.

حضور یوسف امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جواد روشندل سرپرست معاونت هنری و سینمایی این اداره کل، مجتبی خان قیطاقی رئیس انجمن موسیقی استان و کاوه صادقی و مینا آتشی نمایندگان انجمن موسیقی ایران از استاد حسن سمندری دلجویی و دو تاری به ایشان تقدیم شد.

یوسف امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با عرض تسلیت درگذشت دو فرزند استاد گفت: تالم ناشی از این امر، قطعا برای استاد بسیار سخت و سنگین است امیدوارم خداوند به ایشان صبر دهد و روح عزیزان از دست رفته قرین رحمت خدا قرار گیرد.

استاد حسن سمندری با اشاره به سابقه موسیقی در خانواده ایشان گفت: بیش از ۳۰۰ سال موسیقی در خانواده ما جریان دارد تا این میراث کهن به دست من رسیده است، سعی کرده ام میراث دار خوبی باشم، و افتخاری برای این حوزه باشم، هیچگاه مادیات برایم ارزش نبوده و برای این هنر در هیچ جشنواره و مراسمی قیمت تعیین نکردم، این ساز را با عشق نواخته ام و دوست دارم با عشق بشنوند. دوست دارم از هنرم در رسانه ها بگویند و این گونه مطرح شدن را دوست نداشتم و گله ای از کسی ندارم.

مجتبی خان قیطاقی رئیس انجمن موسیقی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه استاد سمندری در موسیقی گفت: در این خطه، استاد نظیر و مانند ندارد و همین وظیفه ما را در مراقبت سنگین تر می کند.

کاوه صادقی نماینده انجمن موسیقی کشور با عرض تسلیت درگذشت دو فرزند استاد، پیام همدردی رئیس انجمن موسیقی ایران و مدیر کل دفتر موسیقی را ابلاغ کرد.

در پایان دو تار و هدیه نقدی از سوی انجمن موسیقی ایران و هدیه نقدی از سوی استان به این استاد موسیقی تقدیم شد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=41458

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا