آلبوم ایرانموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

آلبوم «نالکیا» شنیدنی شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: یکی از آهنگسازان و نوازندگان موسیقی کشورمان در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود از انتشار آلبوم «نالکیا» با هدف ارائه یک موسیقی جهانی با تاثیر از مناظر طبیعی استان‌های ایران خبر داد.

صابر جعفری آهنگساز، نوازنده و رهبر ارکستر که طی سال‌های اخیر در پروژه‌های متعدد حوزه موسیقی حضور داشته است، ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های خود بیان کرد: به تازگی آلبومی از آثار بی کلامم به نام «نالکیا» با آهنگسازی و تک نوازی پیانوی خودم پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. آلبوم موسیقی «نالکیا» که نام آن از بخش نالکیاشر از توابع لنگرود استان گیلان الهام گرفته شده، اولین آلبوم از مجموعه موسیقی‌های بی کلام صابر جعفری است که با هدف یک موسیقی جهانی با تاثیر از مناظر طبیعی استان‌های ایران به صورت جداگانه است.

وی افزود: این آلبوم‌ها به ترتیب به صورت صوتی و صوتی تصویری جداگانه در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. این در حالی است که من برای هر موسیقی با گروه فیلمبرداری به مناظر بکر آن استان رفته و از تصاویری که خود با موسیقی متناسب باشد را ترکیب کردم. ممکن است یک منظره و تصویر الهام بخش یک موسیقی باشد به عبارتی الزاماً موسیقی در ابتدا ساخته نمی‌شود و برخی موسیقی‌ها در آن منظره زنده ضبط شده‌اند. البته در برخی شهرها تلاش کردم تا از نوازنده‌های بومی آن منطقه به صورت تک نوازی در کنار پیانو و موسیقی الکترونیک برای فضاسازی اثر استفاده کنم تا بنا بر حسی که آن منظره به آهنگساز می‌دهد، یک همکاری مشترک نیز صورت گیرد که این گرایش در آلبوم بعدی که «ورسک» نام دارد، بیشتر شنیده می‌شود.

این نوازنده و آهنگساز که پس از اتمام تحصیلات عالی خود در رشته موسیقی، دوره‌های کارگردانی سینما را نیز در انجمن سینمای جوان تجربه کرده، توضیح داد: من همواره به ترکیب هنرها در قالب موسیقی علاقه فراوانی داشته و دارم. شرایطی که در این پروژه «نالکیا» نیز وجود داشت و برایم شرایطی را فراهم ساخت تا با ترکیب موسیقی و تصویر فضا را به گونه‌ای طراحی کنم که مخاطب با اثر همذات پنداری بیشتری داشته باشد. و از آنجا که در فضای تصویری مجازی و تبلیغات رسانه‌ای در دنیا تصویری که از ایران در ذهن مخاطب ایجاد شده تصویری متفاوتی است، بنابراین تلاش کردم تا در کنار ارائه موسیقی مناظر بکری از کشورم را به مخاطبان جهانی معرفی کنم.

وی افزود: آنچه من برای تولید آلبوم «نالکیا» روی آن تمرکز داشتم، ترکیبی از موسیقی‌هایی است که بتواند هم ارائه دهنده مناظر طبیعی ایران و هم فضای مدرنیته شهری به مخاطبان خارج از ایران باشد که بتوانند تصویر درستی از کشورم داشته باشند. در کنار این چارچوب ذهنی ارائه یک فضای آرام بخش موسیقایی نیز از دیگر اهدافم بوده که امیدوارم بتواند مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=37974

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا