بیوگرافیتولدموسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

متولدین ۰۵ مه سینما ، تئاتر و موسیقی؛ هِنری کَویل

به گزارش کامینگ سون موزیک: هِنری کَویل (انگلیسی: Henry Cavill‎؛ زاده ۵ مهٔ ۱۹۸۳) هنرپیشه اهل بریتانیا است. وی از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. بیشتر شهرت وی به خاطر بازی در نقش سوپرمن در فیلم مرد پولادین است. کویل یک رزمی کار در رشتهٔ جوجیتسو است. مادرش ماریان معاون بانک و پدرش کالین کویل سهامدار بود. هنری سه برادر بزرگ‌تر و یک برادر کوچک‌تر از خودش دارد؛ به نام های چارلی کویل، سایمِن کویل، نیکی ریچارد کویل و پیرز کویل. او دوران ابتدایی را در مدرسهٔ سنت مایکل جزری گذراند و از دبیرستان استو در باکینگهام شایر در انگلیس فارغ‌التحصیل شد. کویل در سال ۲۰۰۸ چهرهٔ تبلیغاتی برند دانهیل شد. راسل کرو بازیگر مورد علاقهٔ او است. به زبان‌های انگلیسی، چینی، فرانسوی و آلمانی مسلط است. هنری راست دست است. رنگ مورد علاقه او مشکی است.

لوک ایوانز، جیسون موموا، آرمی همر و لوکا کلوانی از دوستان نزدیک وی هستند. هنری از فعالان و حامیان محیط زیست بوده و اکنون نیز است.

ام اصلی هنری ویلیام دالگلیش کویل
زمینه فعالیت سینما، تلویزیون
تولد ۵ مهٔ ۱۹۸۳ ‏(۳۷ سال)
سن هلیه، جرسی، انگلیس
والدین ماریان کویل، کولین کویل
محل زندگی کنزینگتون جنوبی، لندن، انگلیس
ملیت انگلیسی
پیشه بازیگر
سال‌های فعالیت ٢٠٠١ تا کنون

زندگی‌نامه

هنری کویل در جزیرهٔ جرسی، زادگاه مادرش به دنیا آمد و کودکی خود را در آنجا گذراند. پدرش کولین کویل در نیروی دریایی بود و سپس در بازار سهام کار کرد. مادرش ماریان خانه‌دار بود و پنج پسر داشت. هنری فرزند چهارم بود. او ابتدا به مدرسهٔ ابتدایی سنت مایکل رفت و در اجراهای مدرسه شرکت کرد. سپس به مدرسهٔ پسرانهٔ سنتی در بوکینگام شایر رفت. کویل تصمیم گرفت جزیره را در ترک کند، زیرا آن مکان دورافتاده امکان پیشرفت نداشت. اما در مدرسهٔ شبانه‌روزی هم راحت نبود. از آنجایی‌که هنری در وسط سال به آنجا رفته بود، همکلاسی‌هایش او را نمی‌پذیرفتند. او قدکوتاه و چاق بود.

این شرایط از یک سو شخصیت او را شکل داد و از سوی دیگر باعث شد در اجراها شرکت کند. هنری گفت هنگامی که به تئاتر مدرسه رفت و در نقش قهرمان باستانی ظاهر شد، احساس نمی‌کرد کسی به او می‌خندد. او همچنین در عرصهٔ ورزش هم فعال بود و راگبی، هاکی و کریکت بازی می‌کرد و جز تیم مدرسه بود.

با این حال به تاریخ باستان علاقه داشت و نمی‌خواست به حرفهٔ سینما یا ورزش وارد شود. تصمیم داشته به دانشگاه رفته و در رشتهٔ مصرشناسی تحصیل کند و سپس مانند برادر بزرگ‌ترش به ارتش بپیوندد. بنابراین هرگز در رشتهٔ بازیگری تحصیل نکرد و پس از فارغ‌التحصیلی به بازیگری روی آورد.

زندگی شخصی

او سال‌ها با الن ویتاکر مجری رابطه داشت. آن‌ها حتی نامزد کردند اما در پایان بهار ۲۰۱۲ از هم جدا شدند. هنری با کیلی کوئوکو بازیگر هم دو هفته رابطه داشت. نبود اطلاعات دربارهٔ روابطش به گمانه‌زنی‌ها دامن می‌زند. برخی از طرفداران او را همجنسگرا می‌دانند. حتی برخی او را با مت بامر بازیگر همجنسگرا که شبیه اوست، اشتباه می‌گیرند. تصاویر مرد شبیه هنری همیشه به این اشتباه دامن می‌زند.

هنری به شایعات توجه نکرده و زندگی شخصی‌اش را پنهان می‌کند. با این حال به زودی نشریات به رابطهٔ او با تارا کینگ، دانشجوی دانشگاه بریستول، پی بردند. این زوج در مهٔ ۲۰۱۶ از هم جدا شدند. سپس هنری با لوسی کورک بدلکار دیده شد. هنری نمایندهٔ حیات‌وحش دورل و سفیر خیریهٔ نیروی دریایی سلطنتی است. او حتی در دوی راک گیبرالتر در سال ۲۰۱۴ شرکت کرد. او طرفدار حیات‌وحش است و در خانهٔ خود از یک سگ آکیتای آمریکایی به نام کال-ال، برگرفته از نام سوپرمن در سیارهٔ زادگاهش، نگهداری می‌کند. او هم اکنون در حال فیلمبرداری فصل دوم سریال ویچر است.

در رسانه‌ها

در دسامبر ۲۰۱۳، مجلهٔ بریتانیایی گلمور، کویل را «سکسی‌ترین مرد دنیا» معرفی کرد. در همان سال، مجلهٔ اِمپایر نیز رتبهٔ سوم فهرست «۱۰۰ بازیگر سکسی سال ۲۰۱۳» را به او اختصاص داد.

در اوایل سال ۲۰۰۸، کویل به چهرهٔ عطر بریتانیایی دانهیل تبدیل شد.

فیلم‌شناسی

فیلم

سال نام نقش
۲۰۰۱ لاگونا توماس آپریا
۲۰۰۲ کنت مونت کریستو آلبرت موندگو
۲۰۰۳ قلعه را تسخیر می کنم استیون کولی
۲۰۰۵ برپاخیزان جهنم: دنیای جهنمی مایک
۲۰۰۶ تریستان و ایزولد میلات
۲۰۰۶ شنل قرمزی شکارچی
۲۰۰۷ گرد ستاره هامفری
۲۰۰۹ هرچه نتیجه‌دار باشد رندی لی جیمز
نهر خون ایوان مارشال
۲۰۱۱ فنا ناپذیران تسئوس
۲۰۱۲ نور سرد روز ویل شاو
۲۰۱۳ مرد پولادین کلارک کنت / کال-ال / سوپرمن
۲۰۱۵ مردی از یو.ان.سی.ال.ای. ناپلئون سولو
۲۰۱۶ بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت کلارک کنت / کال-ال / سوپرمن
۲۰۱۷ لیگ عدالت کلارک کنت / کال-ال/ سوپرمن
قلعه شنی کاپیتان سیورسون
۲۰۱۸ مأموریت غیرممکن ۶ آگوست واکر / جان لارک
شکارچی شب ستوان والتر مارشال
۲۰۲۰ انولا هلمز شرلوک هلمز
۲۰۲۱ لیگ عدالت زک اسنایدر سوپرمن

تلویزیون

سال نام نقش یادداشت
۲۰۰۲ رازهای بازرس لینلی چَس کوئیلتر قسمت: “آموزش دیده در قتل”
۲۰۰۲ خداحافظ آقای چیپس سرباز کولی فیلم تلویزیونی
۲۰۰۳ آدمکشان میدسامر سایمون میفیلد قسمت: “مرد سبز”
۲۰۰۷–۲۰۱۰ تودورها چارلز برندون نقش اصلی

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=37728

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا