موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

اعطای نشان هنری به ۵۰ موسیقیدان مازندرانی

به گزارش کامینگ سون موزیک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ارائه نشان هنری درجه یک تا پنج به ۹۹ تن از هنرمندان این استان خبر داد و گفت که ۵۰ نشان از این تعداد به موسیقی دانان استان داده شده است.

عباس زارع افزود که این نشان های هنری بر اساس ارزیابی صورت گرفته در شورای ارزشیابی کشور به هنرمندان واجد شرایط بر اساس رشته تخصصی داده شده است.

وی توضیح داد : تاکنون از بین رشته‌های هنری و هنرمندانی که شرایط برخورداری معادل هنری را داشتند ، ۵۰ هنرمند در زمینه موسیقی و آواز ، ۳۰ هنرمند در رشته هنرهای تجسمی و ۱۹ هنرمند در رشته هنرهای نمایشی موفق به کسب درجه هنری یک تا پنج شده‌اند.

زارع با اعلام این که پرونده تعداد زیادی از هنرمندان مازندران نیز در شورای ارزشیابی کشور در دست بررسی است ، گفت : نشان درجه یک هنری معادل دکترا ، درجه ۲ معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج نیز معادل دیپلم است.
وی با اشاره به فعالیت شمار زیادی از هنرمندان بزرگ و ارزشمند در رشته‌های مختلف، ظرفیت‌های هنری این استان را بسیار بالا توصیف کرد و افزود : ساماندهی پرونده هنری این سرمایه‌های فرهنگی و هنری و افزایش دارندگان درجه هنری از برنامه های اساسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.
میدرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت هنرمندان صاحب سبک در استان، افزود : مرحوم استاد “ابوالحسن خوشرو”، مرحوم استاد “احمد محسن پور”، مرحوم استاد “حسین طیبی” و استاد “محمدرضا اسحاقی گرجی” در رشته موسیقی و استاد “محمدمهدی فرهنگی” در رشته خوشنویسی از جمله هنرمندان خوش نام مازندرانی‌اند که دارنده نشان درجه یک هنری هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=34302

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا