جشنواره موسیقی فجرموسیقیموسیقی ایران

چرایی شرکت نکردن برخی هنرمندان در جشنواره موسیقی فجر

به گزارش کامینگ سون موزیک: یک خواننده و مدرس آواز با طرح این مساله که «نمی‌دانم چرا برخی از هنرمندان در جشنواره موسیقی فجر شرکت نمی‌کنند»، در این زمینه اظهار نظر کرد: باید رایزنی‌هایی صورت بگیرد تا علت های شرکت نکردن این افراد در جشنواره را جویا شوند و با برطرف کردن مشکلات، از آنها بخواهند در جشنواره حضور پیدا کنند.

مظفر شفیعی ـ ردیفدان موسیقی سنتی ایرانی ـ امسال در دومین روز از جشنواره موسیقی فجر به همراه حسام اینانلو (نوازنده کمانچه)، شرکت کرده بود.

شفیعی درباره فضای امسال جشنواره موسیقی فجر گفت: به طور کلی جشنواره امسال خوب بود؛ همه چیز منظم و مرتب بود و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده بود و تنها در بخش تبلیغات جشنواره بهتر بود فعالیت‌های بیشتری صورت می‌گرفت. ضمنا نبود شنونده مستقیم و خالی بودن سالن تا حدودی انرژی ما را گرفته بود؛ زیرا در حضور آنها ما هنرمندان حال بهتری داریم. به همین دلیل ممکن است برخی از هنرمندان چندان در حال و هوای اجرا و کنسرت نباشند ولی در چنین شرایطی چاره دیگری نداریم و این نوع از جشنواره نیز فضای جدیدی بود که تجربه آن خالی از لطف نبود.

او ادامه داد: یکی از مزیت‌های اجرای مجازی این است که افرادی که به هر دلیلی شرایط حضور در یک کنسرت را ندارند، می‌توانند اجرای مورد علاقه خود را تماشا کنند. خیلی از دوستان من در ایران نبودند و توانستند اجرای اخیرم را به راحتی ببینند.

از این هنرمند سوال کردیم که علت شرکت نکردن برخی از هنرمندان سرشناس در جشنواره موسیقی فجر چیست؟ پاسخ داد: در حضور این هنرمندان جشنواره به نحو بهتری برگزار خواهد شد؛ به خصوص امسال که شرایط برگزاری کنسرت به علت شیوع کرونا وجود نداشت و جشنواره موسیقی فجر یکی از راه‌های حضور دوباره هنرمندان موسیقی روی صحنه بود. ولی نمی‌دانم چرا برخی از هنرمندان در جشنواره موسیقی فجر شرکت نمی‌کنند؛ چون نمی‌توان از قول آنها نظر داد؛ البته باید رایزنی‌هایی صورت بگیرد تا علت های شرکت نکردن این افراد در جشنواره را جویا شوند و با برطرف کردن مشکلات از آنها بخواهند در جشنواره حضور پیدا کنند.

در پایان از او سوال کردیم که با شیوع کرونا شرایط برای خود او به چه صورت رقم خورد؟ که این هنرمند پاسخ داد: کلاس‌های آوازم به طور کلی تعطیل شد؛ چون با تدریس آنلاین موسیقی به طور کلی مخالف هستم و معتقدم آواز باید به صورت سینه به سینه و رو در رو با استاد فرا گرفت؛ البته از آنجا که شغل اصلی من به موسیقی وابسته نیست، این وضعیت تأثیر چندانی روی شغلم نداشت.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر فردا دوشنبه ـ ۴ اسفند ماه ـ به کار خود پایان می دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=33683

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا