موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

تک آهنگ «جهانگردی سعدی» منتشر شد

به گزارش کامینگ سون موزیک: تک آهنگ «جهانگردی سعدی» به آهنگسازی پیمان خازنی و خوانندگی سالار عقیلی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

آهنگ «جهانگردی سعدی» یکی از آهنگ‌های آلبوم «اینکه دلتنگ توام» است که از ساختار موسیقی مدال پیروی می‌کند و ریشه در سنت‌های موسیقی دستگاهی دارد که آهنگساز تلاش کرده تا در این آهنگ از قواعد موسیقی کلاسیک هم بهره‌های امروزی ببرد.

اکبر اکسیر شاعر و پژوهشگر در یادداشتی پیرامون این اثر نوشته است:

«مهدی مظاهری، غزل‌پرداز جوانبخت ما با غزل‌های معتدل شمالی به ترمیم روح زخمی ما آمده است، غزل‌هایی سهل و ممتنع، که از فرط سادگی، زیبایی دوچندان یافته‌اند. غزل‌های این آلبوم، با کلمات آغازین هر مصراع نام‌گذاری شده‌اند، اغلب در پنج بیت، با قافیه‌ها و اوزان متفاوت.

قطعات پیمان خازنی در این آلبوم، ادامه منطقی قطعات پیشین هستند و زیبایی در این قطعه، پابه‌پای صدای سالار عقیلی ادامه دارد. آنچه در این آلبوم قابل ذکر است کیفیت ظرافت و ظرفیت غزلیات مهدی مظاهری است که امید است در آلبوم‌های بعدی این لطافت حفظ شود تا بر شکوهمندی غزل بیفزاید.

آهنگ «جهانگردی سعدی»، با لحنی نو راوی حال دل دردآشنای شاعر است. سالار عقیلی و پیمان خازنی به رگه‌های تازه‌ای از غزل معاصر پی برده‌اند.

یک خسته نباشید به نوازندگان جوان و شاداب این مجموعه می‌گویم تا ثابت شود این زحمت نوازندگان و هم‌خوانان و همکاران پشت پرده است که ما را به ضیافت لذت متن برده است.»

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=33220

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا