موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

آیا کیهان کلهر قید آمریکا را زده است؟/ تصاویر

به گزارش کامینگ سون موزیک: کیهان کلهر، نوازنده و آهنگساز برجسته موسیقی ایران تصمیم گرفته است قید زندگی کردن در آمریکا را بزند و برای دور نماندن از همسرش به ایران بازگردد.

شبکه رادیو عمومی ملی آمریکا NPR در گزارشی مفصل به زندگی و فعالیت‌های حرفه‌ای استاد کیهان کلهر پرداخته و در بخش‌های از آن به دشواری‌های حضور او و همسرش زهره سلطان‌آبادی پس از اجرای فرمان رئیس جمهوری پیشین آمریکا در جلوگیری از سفر شهروندان چند کشور مسلمان پرداخته است؛ موضوعی که باعث می‌شود کلهر به دلیل مشکلی که برای ورود خانم سلطان‌آبادی به خاک آمریکا به وجود آمده، تصمیم بگیرد به ایران بازگردد.

بر اساس آنچه در گزارش NPR آمده، کلهر بیش از ۳۰ سال بین ایران و آمریکا در رفت و آمده بوده و در بسیاری از این سفرها همسرش را هم همراه خود برده است. آنها برای اینکه دغدغه اقامت در آمریکا نداشته باشند، عمارتی در کالیفرنیا خریدند تا استاد موسیقی ایرانی علاوه بر نواختن ساز کمانچه، به پرورش اسب‌هایش هم برسد؛ یک سرگرمی همیشگی و خانوادگی برای استاد کلهر که از دوران کودکی و زیستن در دامان طبیعت برای او یادگار مانده است.

همه چیز برای خانواده کلهر خوب پیش می‌رفت تا اینکه به دلیل اجرای فرمان منع سفر مسلمانان به آمریکا، خانم سلطان‌زاده چند بار در همراهی کردن با همسرش به مشکل خورد. حتی آمدن جو بایدن و لغو شدن فرمان اجرایی دانلد ترامپ هم چندان در حل شدن زودهنگام این مشکل موثر نبود و حالا کلهر می‌گوید: «خانه ما در کالیفرنیا خالی مانده است و زهره در دو سال گذشته نتوانسته به اینجا بیاید. منتظریم ببینیم شرایط عوض می‌شود یا نه.»

حتی در روزهای گذشته او ایمیلی عجیب دریافت کرد که از باطل شد گرین کارت آمریکایش خبر می‌داد؛ هشداری که البته به نظر می‌رسد فعلا چندان جدی نیست. با این حال، کیهان و زهره برای اینکه از هم دور نباشند، تصمیم گرفته‌اند به جایی بازگردند که زندگی مشترک خود را از آنجا آغاز کردند؛ تهران.منبع: همشهری

تهران شهری است که کیهان کلهر و همسرش در آن زندگی می‌کنند

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=32962

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا