موسیقیموسیقی ایرانهنرمندان

با موسیقی به جنگ داعش رفتم

به گزارش کامینگ سون موزیک:  یک جوان سوری بعد از آنکه به خاطر حمله داعش مجبور به مهاجرت به شهری دیگر شد، برای مقابله با تروریست‌هایی که او و خانواده‌اش را آواره کرده بودند، به ترویج هنر موسیقی روی آورد.

 هاروتیون مادارجیان، جوان ۲۳ ساله‌ی سوری، پس از حمله داعش به شهر رقه در سوریه با خانواده‌اش به شهر قامشلی گریخت و در این شهر یک آموزشگاه موسیقی تاسیس کرد.

این جوان که در این شهر با نام «هاروت» شناخته می‌شود، پس از مهاجرت اجباری، ادامه تحصیل داد و به تاسیس یک آموزشگاه موسیقی اقدام کرد تا صدای موسیقی را بلندتر از صدای بمب و موشک‌ها به گوش مردمش برساند.

هاروتیون مادارجیان

هاروت می‌گوید، پس از اینکه داعشی ها شهر رقه را به خاک و خون کشیدند، او تصمیم گرفت تا به مکانی امن تر بگریزد. هنرمند جوان سوری در آن دوران سخت و هولناک، ۹ ماه برای رسیدن به شهری امن تر تلاش کرد و در مکان‌های مختلف سکنی گزید.

هاروتیون مادارجیان درباره شهر قامشلی می‌گوید: چیزی که در این شهر توجه مرا جلب کرده، عشقی است که بین مردم جریان دارد؛ شهر، مردمی دارد که با تنوع فرهنگی مختلف در کنار هم جمع شده‌اند.

او تصمیم گرفته است با تاسیس یک موسسه و آموزش موسیقی به کودکان شهر، این عشق و محبت را میان مردم ترویج دهد.

هنرمند جوان برای شهر رقه که زمانی مرکز فرهنگ و هنر سوریه بود، دلتنگ است اما می‌گوید داعش این شهر را به شهر مرگ و ویرانی تبدیل کرده و او حالا تمایلی به دیدن شهر در این وضعیت ندارد.

در آموزشگاه هاروت نواختن سازهای مختلفی از ویولن تا سازهای کوبه‌ای تدریس می‌شود. هاروتیون مادارجیان نمونه‌ای از جوانان موفق سوری است که ثابت کردند در سرزمین ‌های جنگ زده هم می‌توان بار دیگر برخاست و ساز زندگی را زیباتر نواخت.

لینک کوتاه مطلب : https://comingsoonmusic.ir/?p=32935

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا